• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Advancing Discussion Instruction in Higher Education English Courses: A Practical Approach through the Community of Inquiry Framework

Research Project

Project/Area Number 24K04166
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionKunitachi College of Music

Principal Investigator

中西 千春  国立音楽大学, 音楽学部, 教授 (30317101)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 川井 一枝  聖徳大学, 文学部, 教授 (40639043)
中西 穂高  帝京大学, 公私立大学の部局等, 教授 (00567399)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2024: ¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
KeywordsCommunity of Inquiry 理論 / 改訂版タキソノミー / 英語ディスカッション指導
Outline of Research at the Start

本研究ではCommunity of Inquiry(CoI)理論と改訂版タキソノミーを組み合わせ,効果的な英語ディスカッション指導法(CoITa: Community of Inquiry and Revised Taxonomy)を開発する。CoITa指導法により,ディスカッションの質がどのように変化したか効果の検証をし,その結果を基に,理論編と実践編に分けたマニュアルを作成する。実践編では,CoIの「認知的・社会的・教育的存在」の3つの観点から,「何を」教えるべきかを明確にし,質問作成,環境整備,評価基準などに示唆を与える。本研究は,質の高い英語ディスカッションの実現を目指し,その指導方法に貢献するものである。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi