• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Effects of VR technology-based instructional training for university students aspiring to become special-needs school teachers

Research Project

Project/Area Number 24K16726
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09060:Special needs education-related
Research InstitutionUniversity of Toyama

Principal Investigator

宮崎 光明  富山大学, 学術研究部教育学系, 准教授 (50984035)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2026-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2024: ¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
Keywordsvirtual reality / 特別支援学校 / 教員 / 大学生 / 学習指導トレーニング
Outline of Research at the Start

本研究は、「特別支援学校教員を目指す大学生が、発達障害児への学習指導スキルを向上させるために、VR(仮想現実)技術を活用したシミュレーショントレーニングは有効か」を検証することである。そのために、発達障害児への学習指導スキルを向上させるためのVR技術を利用したシミュレーショントレーニングを開発し、特別支援学校教員を目指す大学生に実施し、その効果を分析する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi