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Study of the marketing in the consumption process of the customer after the exchange

Research Project

Project/Area Number 25380565
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionHiroshima University

Principal Investigator

Muramatsu Junichi  広島大学, 社会(科)学研究科, 教授 (30182132)

Project Period (FY) 2013-04-01 – 2016-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2015)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2013: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Keywords価値共創 / サービスドミナントロジック / サービスロジック / 消費プロセスへの入り込み / マーケティング / S-Dロジック / Sロジック / 企業システム
Outline of Final Research Achievements

This study focused on the consumption process of the customer after the exchange that a past marketing study did not put much interest and clarified the marketing of a company developed there from the viewpoint called the value co-creation. Specifically, I investigated a service industry, a retail trade, consumer goods manufacturing industry, producer goods manufacturing industry, and it was shown that the company performed a co-creation of the value for the customer through direct interaction with a customer. These facts have been overlooked so far and become the new knowledge for a future marketing study.

Report

(4 results)
  • 2015 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2014 Research-status Report
  • 2013 Research-status Report
  • Research Products

    (18 results)

All 2016 2015 2014 Other

All Journal Article (4 results) Presentation (11 results) Book (3 results)

  • [Journal Article] 価値共創の論理とマーケティング研究の接続2015

    • Author(s)
      村松潤一
    • Journal Title

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      Volume: - Pages: 129-149

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      村松潤一
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      『価値共創とマーケティング論』所収

      Volume: - Pages: 154-170

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      村松潤一・大藪亮・張セイ
    • Journal Title

      『価値共創とマーケティング論』所収

      Volume: - Pages: 190-204

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    • Author(s)
      村松潤一・大藪亮・張セイ
    • Journal Title

      『価値共創とマーケティング論』所収

      Volume: - Pages: 221-234

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      村松潤一
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      張セイ、村松潤一
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    • Place of Presentation
      明治大学 駿河台キャンパス
    • Year and Date
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      村松潤一
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      日本消費経済学会第40回全国大会
    • Place of Presentation
      明治大学 駿河台キャンパス
    • Year and Date
      2015-06-20
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  • [Presentation] サービス概念と消費経済学の再構築2015

    • Author(s)
      村松潤一
    • Organizer
      日本消費経済学会
    • Place of Presentation
      広島大学東千田キャンパス
    • Year and Date
      2015-02-28
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      張セイ;・村松潤一
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      広島大学東千田キャンパス
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      早稲田大学
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      2014-11-23
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      村松潤一
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      大阪産業大学梅田サテライトキャンパス
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      村松潤一
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      日本マーケティング学会
    • Place of Presentation
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    • Author(s)
      村松潤一(広島大学マネジメント研究センター編)
    • Total Pages
      3
    • Publisher
      白桃書房
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Published: 2014-07-25   Modified: 2019-07-29  

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