• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of Effective Methods for Spelling Instruction and Learning in EFL Settings

Research Project

Project/Area Number 25K04285
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionGunma University

Principal Investigator

高波 幸代  群馬大学, 大学教育・学生支援機構, 准教授 (00897407)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2028: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2027: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywordsスペリング指導 / EFL学習者 / 気づき / 自己調整学習 / 指導法
Outline of Research at the Start

本研究の目的は、日本人英語学習者のスペリング能力を向上させるために必要な方法について、教師の指導と自己学習を効果的に組み合わせたアプローチを提案し、有益な指導および学習方法を開発することである。EFL環境において、どのような指導や学習がスペリング習得を促進させるかを検証することは、学習者の「書くこと」への意識や意欲を高めることに貢献できると考える。スペリング能力の強化がもたらす効果の検証や、指導と学習を組み合わせてスペリング習得を促進しようとする本研究の取り組みは、これまでに例を見ない。EFL環境で英語を学び、スペリング習得に課題を抱えている学習者への支援にもつながることが期待される。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi