Project/Area Number |
26282054
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Partial Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Educational technology
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Research Institution | Kyushu University |
Principal Investigator |
Inoue Narahiko 九州大学, 言語文化研究院, 教授 (90184762)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
蓮見 二郎 九州大学, 法学研究院, 准教授 (40532437)
山形 伸二 九州大学, 基幹教育院, 准教授 (60625193)
青木 滋之 会津大学, コンピュータ理工学部, 上級准教授 (50569069)
金子 晃介 九州大学, 学内共同利用施設等, 准教授 (30735121)
是澤 克哉 広島修道大学, 学習支援センター, 学習アドバイザー (90791335)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
KAKEHI Kazuhiko 東京大学, 産学連携本部, 特任研究員 (90345116)
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Research Collaborator |
KAMIJO Sumie 国立交通大学, 言語教育センター, 助教授
SUWA Akihiro 釜山外国語大学, 日本語創意融合学部, 助教授
KUBO Kenji 九州大学, 言語文化研究院, 学術研究者 (90818361)
TAKENAKA Nobu 九州大学, 言語文化研究院, 学術研究者 (50818383)
KATO Akira 九州大学, 言語文化研究院, 学術研究者 (80818360)
ZOMPETTI Joseph Illinois State University, コミュニケーション学部, 教授
CARLSON Shanna Illinois State University, コミュニケーション学部, 講師
KIPP Peter 梨花女子大学, 英語英文学科, 助教授
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Project Period (FY) |
2014-04-01 – 2018-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2017)
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Budget Amount *help |
¥16,640,000 (Direct Cost: ¥12,800,000、Indirect Cost: ¥3,840,000)
Fiscal Year 2017: ¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2016: ¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2015: ¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2014: ¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
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Keywords | argumentation / argumentation education / critical-thinking / debate / 議論 / 議論教育 / クリティカル・シンキング / ディベート / クリティカルシンキング / eラーニング / 論証 / 議論の可視化 / 批判的思考 / ジェネリックスキル |
Outline of Final Research Achievements |
Argumentation education has been increasing important as generic skills and academic skills are considered core skills in education in Japan and abroad. This project is a basic research to develop the e-learning contents for argumentation education. Its achievements include (1) a review of the state-of-the-art research, (2) development of a test to measure the effects of argumentation education, (3) development of an argumentation model, (4) development of a web site to help argumentation education, and (5) development of teaching materials for argumentation education.
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