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Research on Consumer Dynamic Decision Making in Choice Process

Research Project

Project/Area Number 26380569
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionKeio University

Principal Investigator

SATOMURA Takuya  慶應義塾大学, 商学部(三田), 教授 (40324743)

Project Period (FY) 2014-04-01 – 2018-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2017)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2016: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2015: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2014: ¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Keywords購買意思決定 / 選択モデル / 選択ダイナミクス / 視線移動 / 消費者情報処理 / 意思決定のダイナミクス / 眼球運動 / 消費者選択モデル / 国際情報交換 / アメリカ合衆国
Outline of Final Research Achievements

This research focuses on the dynamics of consumer decision making in the choice situation; this process includes information acquisition and alternative evaluation. When a consumer makes a choice decision, she not only uses memory from past experience but also gives attention to choice alternatives and actively acquires their information. Understanding the information acquisition process help us to know how the consumer evaluates alternatives before the choice. To this aim, We attempt to develop models to integrate visual attention and choice data and developed the experimental system to obtain data.

Report

(5 results)
  • 2017 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2016 Research-status Report
  • 2015 Research-status Report
  • 2014 Research-status Report
  • Research Products

    (8 results)

All 2018 2017 2016 2014

All Journal Article (1 results) (of which Open Access: 1 results) Presentation (6 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] 視線計測による消費者行動の理解2017

    • Author(s)
      里村卓也
    • Journal Title

      オペレーションズ・リサーチ

      Volume: 62(12) Pages: 775-781

    • Related Report
      2017 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Presentation] 視線追跡による選択メカニズムの解明2018

    • Author(s)
      里村卓也
    • Organizer
      南山大学経営研究センターワークショップ「消費者行動」
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] 行動・心理データの融合による顧客行動分析2017

    • Author(s)
      里村卓也
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      専修大学(東京都千代田区)
    • Year and Date
      2017-03-18
    • Related Report
      2016 Research-status Report
  • [Presentation] 行動・心理データの融合による顧客行動分析2017

    • Author(s)
      里村卓也
    • Organizer
      南山大学経営研究センターワークショップ「消費者行動」
    • Place of Presentation
      南山大学(愛知県名古屋市)
    • Year and Date
      2017-03-05
    • Related Report
      2016 Research-status Report
  • [Presentation] 消費者選択行動モデルを利用した購買トピックの分析2016

    • Author(s)
      里村 卓也、野際大介、佐藤栄作、中村博、守口剛
    • Organizer
      2016年度 統計関連学会連合大会
    • Place of Presentation
      金沢大学(石川県金沢市)
    • Year and Date
      2016-09-06
    • Related Report
      2016 Research-status Report
  • [Presentation] 画像・色情報の定量化とマーケティング分析への適用2016

    • Author(s)
      里村卓也
    • Organizer
      中央大学企業研究所公開研究会
    • Place of Presentation
      中央大学(東京都八王子市)
    • Year and Date
      2016-01-15
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] 視覚的類似ブランドの測定と判定方法2014

    • Author(s)
      里村卓也
    • Organizer
      日本商業学会第64回全国研究大会
    • Place of Presentation
      一橋大学(東京都・国立市)
    • Year and Date
      2014-06-01 – 2014-06-02
    • Related Report
      2014 Research-status Report
  • [Book] マーケティング・データ分析の基礎2014

    • Author(s)
      里村卓也
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      共立出版
    • Related Report
      2014 Research-status Report

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Published: 2014-04-04   Modified: 2019-03-29  

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