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Comparative Study of Content Sharing Behavior and Its Mechanism in the Private Space among Consumers in Asia

Research Project

Project/Area Number 26380592
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionOkinawa International University

Principal Investigator

HARADA Yuya  沖縄国際大学, 産業情報学部, 教授 (90352476)

Project Period (FY) 2014-04-01 – 2018-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2017)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywordsシェアリング行動 / 私的空間 / 消費行動 / アジア消費行動 / コンテンツシェアリング / 中間層 / 娯楽産業 / ソーシャルメディア / 知的財産権 / 再利用行動 / コンテンツ・シェアリング行動 / エンターテイメントコンテンツ / JETRO / 東アジア / マーケティング / 消費者行動 / 情報交換 / ネットカフェ / アジア新中間層 / 日本エンターテインメント / インターネット規制 / フィリピン / アジア比較研究
Outline of Final Research Achievements

The objective of this study is to compare consumer’s content sharing behavior and its mechanism in the private space in Asia. The author has interviewed the internet users who experienced and performed the content sharing behavior. The result of study shows that although there is a high increasing number of middle class group in Asia, their consumption styles of entertainment content are not different from the lower class. Thus, to enter effectively the entertainment content market in Asia, it is important for the Japanese entertainment company to set up the local pricing strategy and simultaneously educate and promote the moral usage of entertainment information in the market with a cooperation of the local government agency.

Report

(5 results)
  • 2017 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2016 Research-status Report
  • 2015 Research-status Report
  • 2014 Research-status Report

Research Products

(5 results)

All 2018 2016 2015

All Journal Article (1 results) Presentation (2 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] 私的空間におけるタイ新中間層の娯楽コンテンツ・シェアリング行動分析2018

    • Author(s)
      原田優也
    • Journal Title

      産業情報論集

      Volume: 第14(1・2合併) Pages: 59-74

    • NAID

      40021600099

    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] アジア新中間層における日本エンターテインメントビジネスの消費行動2015

    • Author(s)
      原田優也
    • Organizer
      平成27年度うまんちゅ定例講座
    • Place of Presentation
      沖縄国際大学5号館
    • Year and Date
      2015-10-03
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] アジア新中間層における日本エンターテイメントビジネスの消費行動2015

    • Author(s)
      原田優也
    • Organizer
      平成27年度うまんちゅ定例講座
    • Place of Presentation
      沖縄国際大学
    • Year and Date
      2015-10-03
    • Related Report
      2014 Research-status Report
  • [Book] 「アジア新中間層における日本エンターテインメントの消費行動」『産業情報学への招待-経営・観光・情報・経済、多彩な視点から』沖縄国際大学公開講座252016

    • Author(s)
      原田優也、宮森正樹、佐久本朝一、砂川徹夫、田口順等、他
    • Total Pages
      298
    • Publisher
      東洋企画印刷出版
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Book] 沖縄の観光・環境・情報産業の新展開2015

    • Author(s)
      原田優也、、兪炳強、木村眞実、田口順等、仲地健、他
    • Publisher
      泉文堂
    • Related Report
      2014 Research-status Report

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Published: 2014-04-04   Modified: 2019-03-29  

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