• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

An International Comparative Survey on Rules and Morals of Communication in Sexuality Education

Research Project

Project/Area Number 26381263
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Education on school subjects and activities
Research InstitutionMie University

Principal Investigator

Satou Toshiaki  三重大学, 教育学部, 教授 (80162452)

Project Period (FY) 2014-04-01 – 2018-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2017)
Budget Amount *help
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2017: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywords性 / sexuality / 性教育 / コミュニケーション / ルール / モラル / ニュージーランド / 快楽追求 / スウェーデン(Sverige) / ニュージーランド(New Zealand) / 性交 / Aucklland大学 / sexualityの授業 / 授業観察・分析 / スウェーデン / 日本 / 初等教育における性教育 / 中等教育における性教育 / 国際情報交換(スウェーデン、ニュージーランド) / 性教育と親の同意
Outline of Final Research Achievements

Is it possible to establish some rules on classroom lessons where participants must touch the privacy of learners? Or how can we evaluate such activities from the view point of morals of human relationship? I intended to explore these issues through observing school lessons on sexuality both in Sweden And New Zealand, but in fact I could attend only one lesson in NZ.
So I turned to examine educational records of sexuality education in Japan and tried to find out how we can treat 'pleasure' of sexual behavior at classroom lesson.

Report

(5 results)
  • 2017 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2016 Research-status Report
  • 2015 Research-status Report
  • 2014 Research-status Report

Research Products

(3 results)

All 2018 2017

All Journal Article (1 results) (of which Open Access: 1 results) Presentation (2 results)

  • [Journal Article] 性教育において「快楽としての性行動」を取り上げることの意義と課題2018

    • Author(s)
      佐藤年明
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要第69巻(教育科学)

      Volume: 69 Pages: 319-335

    • NAID

      120006377592

    • Related Report
      2017 Annual Research Report
    • Open Access
  • [Presentation] 性教育において「快楽追求としての性行動」を教えることは必要/可能なのか?2017

    • Author(s)
      佐藤年明
    • Organizer
      中部教育学会第66回大会自由研究発表 福井医療大学
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] 性教育において「快楽追求」を取り上げることの意義と課題の検討 -ニュージーランドの研究者 Louisa Allenとの研究交流を通じて-2017

    • Author(s)
      佐藤年明
    • Organizer
      日本教育方法学会第53回大会自由研究発表 千葉大学
    • Related Report
      2017 Annual Research Report

URL: 

Published: 2014-04-04   Modified: 2019-03-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi