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Consumer Behavior for Sustainable Marketing: Understanding How To Market and Make Sustainability Work in Japan and Overseas

研究課題

研究課題/領域番号 15K20896
研究種目

若手研究(B)

配分区分基金
研究分野 商学
社会心理学
研究機関筑波大学

研究代表者

タン キャロラインスーリン  筑波大学, ビジネスサイエンス系, 准教授 (30611397)

研究期間 (年度) 2015-04-01 – 2019-03-31
研究課題ステータス 完了 (2018年度)
配分額 *注記
3,900千円 (直接経費: 3,000千円、間接経費: 900千円)
2017年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2016年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2015年度: 1,560千円 (直接経費: 1,200千円、間接経費: 360千円)
キーワードSustainable Marketing / CSR / consumer behavior / sustainable marketing / green marketing / Culture / Governance / cause related marketing / risk / safety / scandals / purchase intention / sustainability / trust
研究成果の概要

研究は、持続可能なマーケティングのための消費者行動の探査から始まり、持続可能で環境に優しい原因、CSRおよび倫理的行動を中心とした原因関連キャンペーンの調査につながりました。この研究チームのもとで行われたさまざまな研究から、その成果は儒教アジアと才能を引き付けることにおけるCSRの役割に焦点を合わせた本の章(2019年の出版のための最終改訂版)でした。 )およびさまざまな国際会議での5回の発表。

研究成果の学術的意義や社会的意義

In terms of academic significance, this study uncovered CSR in attracting talent, as well as in the field of CSR and communications, cause-related and consumer behavior. In terms of social contribution, there is a better understanding on the impact of csr and sustainability in society

報告書

(5件)
  • 2018 実績報告書   研究成果報告書 ( PDF )
  • 2017 実施状況報告書
  • 2016 実施状況報告書
  • 2015 実施状況報告書
  • 研究成果

    (17件)

すべて 2018 2017 2016 2015

すべて 学会発表 (16件) (うち国際学会 10件、 招待講演 1件) 図書 (1件)

  • [学会発表] Does luxury really care? How cause related marketing shapes brand perception and purchase intention in the Japanese luxury market2018

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      Global Marketing Conference
    • 関連する報告書
      2018 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Food related CSR post 3-11: When risk and trust affect consumer behavior2018

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      COMSA
    • 関連する報告書
      2018 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Color me green. A study in the effect of cause-related marketing on green behavior2018

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      6th Japan Forum of Business and Society
    • 関連する報告書
      2018 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] When scandal meets cause related marketing. A study on the impact of corporate scandal towards customers’ support on CRM activities2018

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      7th International CSR conference
    • 関連する報告書
      2018 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] The Good Samaritan: A Study on Brand Perception and Repurchase Intention From Cause Marketing Campaigns2018

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      International Conference on Brand Relationships,
    • 関連する報告書
      2018 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] The Good Samaritan: A study on brand perception and purchase intention from cause marketing2017

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      Global Consumer Brand Relationship Summit
    • 関連する報告書
      2017 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] CSR Initiatives Post-3-112016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      American Marketing Association
    • 発表場所
      Caesar's Palace Las Vegas (USA)
    • 年月日
      2016-02-26
    • 関連する報告書
      2015 実施状況報告書
  • [学会発表] Can I Still Count On You? The Impact of Corporate Scandals Towards Customers’ Support on CSR Activities2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      Academy of Multinational Enterprises (Invitation as a Speaker)
    • 発表場所
      Keio University, 東京都港区
    • 関連する報告書
      2016 実施状況報告書
    • 招待講演
  • [学会発表] Does Luxury Really Care? How Cause Related Marketing Shapes Brand Perception and Purchase Intention in the Japanese Luxury Market2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      2016 Global Marketing Conference
    • 発表場所
      Conrad Hotel, Hong Kong
    • 関連する報告書
      2016 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Are You Still Who I Think You Are? A Study On The Influence of Corporate Food Scandals On Trust And Purchase Intention Case: Japanese Consumers2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      2016 Global Marketing Conference
    • 発表場所
      Conrad Hotel, Hong Kong
    • 関連する報告書
      2016 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] When Trust and Risk Collide: A Study On The Influence Of CSR On Purchase Intention2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      3rd International Conference on CSR, Sustainability, Ethics and Governance
    • 発表場所
      Cologne Business School, Germany
    • 関連する報告書
      2016 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Color Me Green. A Study On The Effect of Cause-Related Marketing on Green Behavior2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      Japan Forum of Business and Society
    • 発表場所
      Waseda University, 東京都新宿区
    • 関連する報告書
      2016 実施状況報告書
  • [学会発表] When Scandal Meets Cause-Related Marketing: A Study On The Impact of Corporate Scandal Towards Customers’ Support On CRM Activities2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      7th International Conference On Corporate Sustainability and Responsibility,
    • 発表場所
      Humboldt University, Berlin, Germany
    • 関連する報告書
      2016 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Consumer expectation on CSR based on price and brand2015

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      Japan Forum of Business & Society
    • 発表場所
      Waseda University (東京都新宿区)
    • 年月日
      2015-09-10
    • 関連する報告書
      2015 実施状況報告書
  • [学会発表] Will you love me regardless of my reputation?2015

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      Global Marketing Fashion Conference
    • 発表場所
      University of Florence (Italy)
    • 年月日
      2015-06-25
    • 関連する報告書
      2015 実施状況報告書
  • [学会発表] Food Related CSR Initiatives Post 3-11: When Risk and Trust Affect Consumer Behavior2015

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      COMSA 2015
    • 発表場所
      三井ガーデンホテル広島(広島県広島市)
    • 年月日
      2015-04-29
    • 関連する報告書
      2015 実施状況報告書
  • [図書] Managing Public Relations and Brand Image through Social Media2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 総ページ数
      28
    • 出版者
      IGI Global
    • 関連する報告書
      2016 実施状況報告書

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公開日: 2015-04-16   更新日: 2020-03-30  

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