研究課題/領域番号 |
16K17231
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研究種目 |
若手研究(B)
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配分区分 | 基金 |
研究分野 |
社会学
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研究機関 | 京都大学 |
研究代表者 |
HEIM Stephane 京都大学, 文学研究科, 准教授 (30767900)
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研究期間 (年度) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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研究課題ステータス |
完了 (2018年度)
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配分額 *注記 |
3,250千円 (直接経費: 2,500千円、間接経費: 750千円)
2018年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
2017年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2016年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
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キーワード | Japanese Auto Industry / Heterogeneity / Competitiveness / Asian auto industry / Innovation in Asia / Japanese auto industry / Automobile Industry / ILO / IJATM / Japanese car makers / Hetregeneity |
研究成果の概要 |
The controversial issue addressed by this research is the reason why the Japanese car industry maintains a high level of competitiveness in a period of globalization. The Three main findings are: stability of market institutions; carmakers' reorganizations; polarisation of the overall industry.
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研究成果の学術的意義や社会的意義 |
This research agenda focuses on the overall industrial organization (market architecture) of the Japanese automotive industry, rather than solely the manufacturing capabilities of the carmakers, to explain its competitiveness in a period of globalization.
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