• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

An investigation into the use of digital stories to reduce culture shock of Japanese students

研究課題

研究課題/領域番号 18K12477
研究種目

若手研究

配分区分基金
審査区分 小区分02100:外国語教育関連
研究機関立命館大学

研究代表者

ワイト ジェレミー  立命館大学, 情報理工学部, 准教授 (00710716)

研究期間 (年度) 2018-04-01 – 2022-03-31
研究課題ステータス 完了 (2021年度)
配分額 *注記
4,290千円 (直接経費: 3,300千円、間接経費: 990千円)
2020年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
2019年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
2018年度: 2,210千円 (直接経費: 1,700千円、間接経費: 510千円)
キーワードStudy abroad / Anxiety / Japanese / University students / Japanese Students / Study Abroad / Digital Stories / Digital stories / university students / anxiety / culture shock
研究成果の概要

この研究によって、研究者はより深く理解することができました。そこから、このテーマを改革し、より良い結果を得ることができました。この助成金によって、私はいくつかの国際会議に出席することができ、デジタルストーリーをより良いものにすることができました。この研究の結果、研究者はこのテーマについてより深く理解することができました。このことから、このテーマを改革し、より良い結果を得ることができました。

研究成果の学術的意義や社会的意義

The field of digital videos for study abroad has not been explored in Japan. This is especially true of students at the university level in Japan. Thus, the results of this research fill a gap in the field and will allow for future researchers to investigate this area of study.

報告書

(5件)
  • 2021 実績報告書   研究成果報告書 ( PDF )
  • 2020 実施状況報告書
  • 2019 実施状況報告書
  • 2018 実施状況報告書
  • 研究成果

    (24件)

すべて 2022 2021 2020 2019 2018

すべて 雑誌論文 (9件) (うち国際共著 9件、 査読あり 9件、 オープンアクセス 9件) 学会発表 (13件) (うち国際学会 8件、 招待講演 1件) 図書 (2件)

  • [雑誌論文] The Opinions and Perceptions of K1-3 Parents in Relation to BYOD Implementation in Japanese Kindergartens2022

    • 著者名/発表者名
      White J
    • 雑誌名

      International Journal of TESOL & Education

      巻: 2 号: 1 ページ: 1-22

    • DOI

      10.54855/ijte2202011

    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] The Use of Digital Videos, LMS, Peer and Self-feedback to Improve Presentation Skills2020

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 雑誌名

      The IAFOR International Conference on Education - Hawaii 2020

      巻: 1 ページ: 69-76

    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Pocket Translation Effectiveness in Real Life Communication Situations2020

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White, Ryosuke Yamanishi
    • 雑誌名

      The IAFOR Southeast Asian Conference on Education 2020

      巻: 1 ページ: 431-440

    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Digital stories: improving the process using smartphone technology2019

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 雑誌名

      EUROCALL 2019 - CALL and Complexity

      巻: 1 ページ: 402-406

    • DOI

      10.14705/rpnet.2019.38.1044

    • ISBN
      9782490057542
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Japanese and International Student Interaction in Group Based Classroom Activities2019

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 雑誌名

      The IAFOR Conference on Educational Research & Innovation 2019

      巻: 1 ページ: 77-90

    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Communication Beyond Languages Realized by International Game Jams2019

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White, Ian Piumarta, Ryosuke Yamanishi, Stephen Jacobs, David Simkins
    • 雑誌名

      International Conference on Game Jams, Hackathons and Game Creation Events 2019

      巻: 1 ページ: 1-6

    • DOI

      10.1145/3316287.3316291

    • 関連する報告書
      2018 実施状況報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] The Use of Soramimi for Native Like English Pronunciation in Japanese Students2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White, Ryo Hajika, Ryosuke Yamanishi
    • 雑誌名

      WorldCALL 2018

      巻: 1 ページ: 1-5

    • 関連する報告書
      2018 実施状況報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Digital Stories to Improve Study Abroad Orientation2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 雑誌名

      WorldCALL 2018

      巻: 1 ページ: 1-5

    • 関連する報告書
      2018 実施状況報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Teacher and Student Attitudes towards Peer Review in EFL Writing2018

    • 著者名/発表者名
      Bjorn Fuisting, Brett Morgan, Jeremy White
    • 雑誌名

      Asian EFL

      巻: 20/12/4 ページ: 135-155

    • 関連する報告書
      2018 実施状況報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [学会発表] BYOD: The opinions and perceptions of parents in Japan2021

    • 著者名/発表者名
      White J
    • 学会等名
      ASIA ASSOCIATION of COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Moving toward a more inclusive Game Jam definition2021

    • 著者名/発表者名
      White J
    • 学会等名
      ASIA ASSOCIATION of COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Digital stories and an expression of experience2021

    • 著者名/発表者名
      White J
    • 学会等名
      13th International Conference on Education Technology and Computers (ICETC 2021)
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会 / 招待講演
  • [学会発表] The Use of Digital Videos, LMS, Peer and Self-feedback to Improve Presentation Skills2020

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      The IAFOR International Conference on Education - Hawaii 2020
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
  • [学会発表] Pocket Translation Effectiveness in Real Life Communication Situations2020

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White, Ryosuke Yamanishi
    • 学会等名
      The IAFOR Southeast Asian Conference on Education 2020
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
  • [学会発表] Traumatic Event Effect on Study Abroad Experience: A Case Study of the Christchurch 2019 Terror Attack2020

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      Welcome to the Eighteenth Annual Hawaii International Conference on Education
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
  • [学会発表] Digital stories: improving the process using smartphone technology2019

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      EUROCALL 2019 - CALL and Complexity
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
  • [学会発表] apanese and International Student Interaction in Group Based Classroom Activities2019

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      The IAFOR Conference on Educational Research & Innovation 2019
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
  • [学会発表] The Use of Soramimi for NativeLike English Pronunciation in Japanese Students2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White, Ryo Hajika, Ryosuke Yamanishi
    • 学会等名
      WorldCALL 2018
    • 関連する報告書
      2018 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Digital Stories to Improve Study Abroad Orientation2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      WorldCALL 2018
    • 関連する報告書
      2018 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Using Video Game Applications: the potential for language learning opportunities in the elementary classroom setting2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      The 16th Asia TEFL International Conference
    • 関連する報告書
      2018 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Communication Beyond Languages Realized by International Game Jams2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White, Ian Piumarta, Ryosuke Yamanishi, Stephen Jacobs, David Simkins
    • 学会等名
      International Conference on Game Jams, Hackathons and Game Creation Events 2019
    • 関連する報告書
      2018 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Teacher and Student Attitudes towards Peer Review in EFL Writing2018

    • 著者名/発表者名
      Bjorn Fuisting, Brett Morgan, Jeremy White
    • 学会等名
      The Asian EFL Journal's International Conference on Research and Publication
    • 関連する報告書
      2018 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [図書] Book review: Implementing mobile language learning technologies in Japan2018

    • 著者名/発表者名
      D. J. Mills, J White
    • 総ページ数
      11
    • 出版者
      Asian Journal of Distance Education
    • 関連する報告書
      2018 実施状況報告書
  • [図書] Book review: Teacher education in computer-assisted language learning: A sociocultural and linguistic perspective2018

    • 著者名/発表者名
      J. White, D. J. Mills
    • 総ページ数
      5
    • 出版者
      CALL-EJ
    • 関連する報告書
      2018 実施状況報告書

URL: 

公開日: 2018-04-23   更新日: 2023-01-30  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi