• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

A qualitative investigation of English teachers' strategies for implementing 2020 Reform Plan objectives in Japan's secondary schools

研究課題

研究課題/領域番号 19K00848
研究種目

基盤研究(C)

配分区分基金
応募区分一般
審査区分 小区分02100:外国語教育関連
研究機関名古屋大学

研究代表者

Nuske Kyle  名古屋大学, 教養教育院, 特任准教授 (10795074)

研究期間 (年度) 2019-04-01 – 2025-03-31
研究課題ステータス 交付 (2023年度)
配分額 *注記
390千円 (直接経費: 300千円、間接経費: 90千円)
2021年度: 130千円 (直接経費: 100千円、間接経費: 30千円)
2020年度: 130千円 (直接経費: 100千円、間接経費: 30千円)
2019年度: 130千円 (直接経費: 100千円、間接経費: 30千円)
キーワードEnglish Education Policy / Globalization / Discourse analysis / Language Ideology / Discourse Analysis / EFL in Japan / Teacher Training / Survey research / Teacher education / English education reform / Japan secondary schools / Qualitative case study / Interview research
研究開始時の研究の概要

The study investigates how Japanese Teachers of English (JTE) and native English speaker Assistant Language Teachers (ALT) in secondary schools interpret the objectives of the Monbukagakusho’s English Education Reform Plan and attempt to put them into practice.

研究実績の概要

I gave a sole-authored paper presentation based on my research project, entitled “Erasing diversity in Japan through English: critiquing depictions of globalization in high school English textbooks,” at the 2024 Conference of the American Association of Applied Linguistics (AAAL). AAAL is widely regarded as one of the premier international conferences in the field of Applied Linguistics. The presentation was well-received, and I am currently preparing a manuscript to submit for publication based on the feedback I received at the conference.

現在までの達成度 (区分)
現在までの達成度 (区分)

3: やや遅れている

理由

My process of preparing the manuscript was delayed by a medical condition: a herniated disc in my lower back that required surgery. I have entered the final stages of my recovery period and expect to fully resume my daily work and research routines before the end of May, 2024.

今後の研究の推進方策

I have identified a journal which is a suitable candidate for the publication of my manuscript upon its completion: Asian Englishes. I am currently in the process of revising a rough draft of the manuscript and anticipate that I will be able to submit the final version for consideration during this academic year.

報告書

(5件)
  • 2023 実施状況報告書
  • 2022 実施状況報告書
  • 2021 実施状況報告書
  • 2020 実施状況報告書
  • 2019 実施状況報告書
  • 研究成果

    (6件)

すべて 2024 2022 2021 2020 2019

すべて 学会発表 (6件) (うち国際学会 4件)

  • [学会発表] “Erasing diversity in Japan through English: critiquing depictions of globalization in high school English textbooks”2024

    • 著者名/発表者名
      Kyle Nuske
    • 学会等名
      American Association of Applied Linguistics (AAAL) 2024
    • 関連する報告書
      2023 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] “Japanese are not white and black:” Scrutinizing attempts at antiracist ELT in Japanese university classrooms2022

    • 著者名/発表者名
      Kyle Nuske
    • 学会等名
      2022 American Association of Applied Linguistics Conference
    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Imposing invisibility: a critique of Japan’s English Education Reform Plan Corresponding to Globalization2021

    • 著者名/発表者名
      Kyle Nuske
    • 学会等名
      2021 American Association of Applied Linguistics Conference
    • 関連する報告書
      2020 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Abandoned stadiums: theoretical and practical critiques of Japan’s 2020 EFL policy reforms.2020

    • 著者名/発表者名
      Kyle Nuske
    • 学会等名
      2020 American Association of Applied Linguistics Conference
    • 関連する報告書
      2020 実施状況報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Abandoned stadiums: Japan's EFL policy reforms critiqued in theory and practice2020

    • 著者名/発表者名
      Kyle Nuske
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics (AAAL) conference
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書
  • [学会発表] Theoretical and Practical Critiques of Japan's EFL Policy Reforms2019

    • 著者名/発表者名
      Kyle Nuske
    • 学会等名
      Japan Association for Language Teaching (JALT) conference
    • 関連する報告書
      2019 実施状況報告書

URL: 

公開日: 2019-04-18   更新日: 2024-12-25  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi