研究課題/領域番号 |
19K13866
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研究種目 |
若手研究
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配分区分 | 基金 |
審査区分 |
小区分07100:会計学関連
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研究機関 | 早稲田大学 |
研究代表者 |
ラオ デービッド 早稲田大学, 商学学術院(経営管理研究科), 准教授 (70835214)
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研究期間 (年度) |
2019-04-01 – 2023-03-31
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研究課題ステータス |
完了 (2022年度)
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配分額 *注記 |
3,900千円 (直接経費: 3,000千円、間接経費: 900千円)
2021年度: 780千円 (直接経費: 600千円、間接経費: 180千円)
2020年度: 390千円 (直接経費: 300千円、間接経費: 90千円)
2019年度: 2,730千円 (直接経費: 2,100千円、間接経費: 630千円)
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キーワード | Accounting / Finance / Auditing / Management forecasts / Share buybacks / Corporate Finance / Reputation / Spillover effect / Stock market reaction / Share repurchases / Share Repurchases / Voluntary Disclosures / Financial Accounting |
研究開始時の研究の概要 |
We develop models based on Bonaime (2012) to investigate our research question. Data are both manually and electronically obtained for the research and statistical regressions such as Tobit and OLS are both used to analyze the data.
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研究成果の概要 |
この研究プロジェクトは、株式市場が流通市場での自社株買いの発表を評価する際に、これまで行ってきた経営者の利益予想を通じて確立された企業の評判を考慮するかどうかを検討するものです。この研究プロジェクトは成功裏に終了し、国際的な金融専門誌であるJournal of Corporate Financeに掲載されました。この業績に加えて、私は国際的な会計・ファイナンス専門誌に6つの主要論文を発表しています。
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研究成果の学術的意義や社会的意義 |
Our study contributes to the literature on the effect of firms' reputation on stock market reaction to new corporate announcements. This study fills the gap in the literature by providing evidence that firms establish a reputation through multiple sources of announcements.
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