研究課題/領域番号 |
19K20579
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研究種目 |
若手研究
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配分区分 | 基金 |
審査区分 |
小区分80030:ジェンダー関連
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研究機関 | 筑波大学 |
研究代表者 |
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研究期間 (年度) |
2019-04-01 – 2022-03-31
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研究課題ステータス |
完了 (2021年度)
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配分額 *注記 |
2,990千円 (直接経費: 2,300千円、間接経費: 690千円)
2021年度: 650千円 (直接経費: 500千円、間接経費: 150千円)
2020年度: 780千円 (直接経費: 600千円、間接経費: 180千円)
2019年度: 1,560千円 (直接経費: 1,200千円、間接経費: 360千円)
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キーワード | Film History / Newspapers History / Women's History / Film Promotion / Women's history / Journalism / Mass media / Cross-promotion / Media ecology / Media Ecology / American Modernity / Visual Culture |
研究開始時の研究の概要 |
The goal of this research is threefold: by focusing on women’s contribution to Hearst’s media empire, I aim to reassess the role played by the Hearst’s media empire within American modern history, show the centrality of women’s contribution in America’s re-imagining of itself as a modern nation, and, finally, enhance our understanding of how Americans conceived of modernity and modern subjectivity in early 20th century popular culture.
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研究成果の概要 |
この調査によって、マイクロフォームでしか見ることのできない多数の新聞をデジタル化することができ、ハースト社の新聞における映画宣伝の範囲や背景、映画コンテンツと女性向けコンテンツがどのように交差していたかをより理解することができました。このアーカイブをもとに、ハースト社の新聞における映画コンテンツと社会面の密接な関係が、映画と映画鑑賞に洗練と尊敬の念を与えることに貢献したと論じている。特に、映画スターと社交界の女性たちが同じような写真やフレームで撮影され、その肖像が新聞に並べられることで、両者の混同を助長していたことを明らかにした。
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研究成果の学術的意義や社会的意義 |
This research an important first step in better understanding how filmgoing was widely perceived and advertised as a female activity, and why film studios devoted a large part of their resources to producing made specifically for a female audience.
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