研究課題/領域番号 |
20K00749
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研究種目 |
基盤研究(C)
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配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
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研究機関 | 新潟県立大学 |
研究代表者 |
ステクル ティモシー 新潟県立大学, 国際地域学部, 教授 (40601711)
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研究分担者 |
Mclean Stuart 桃山学院大学, 経営学部, 講師 (10624794)
石井 友子 明治学院大学, 教養教育センター, 准教授 (40440200)
片瀬 紅実子 神田外語大学, 外国語学部, 講師 (70511525)
ベネット フィリップ 新潟県立大学, 国際地域学部, 准教授 (70601714)
スチュワート ジェフリー 東京理科大学, 理学部第一部教養学科, 准教授 (40536306)
C・M Browne 明治学院大学, 文学部, 教授 (50286225)
Brown Cherie 国際教養大学, 国際教養学部, 助教 (00531154)
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研究期間 (年度) |
2020-04-01 – 2023-03-31
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研究課題ステータス |
交付 (2020年度)
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配分額 *注記 |
4,290千円 (直接経費: 3,300千円、間接経費: 990千円)
2022年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2021年度: 1,950千円 (直接経費: 1,500千円、間接経費: 450千円)
2020年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
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キーワード | vocabulary coverage / reading comprehension / meaning-recall |
研究開始時の研究の概要 |
In second language (L2) pedagogy, research suggests that when learners know less than 98-99% of the words in a written text, vocabulary knowledge can limit comprehension. This project aims to improve upon past research by using a more precise measure of vocabulary knowledge. It will either provide firmer grounding for the current view or offer evidence for a different level of needed coverage. The latter would substantially impact our understanding of the vocabulary learning burden for English language learners, influence pedagogy, and guide the development of vocabulary tests and lists.
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