研究課題/領域番号 |
20K04531
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研究種目 |
基盤研究(C)
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配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分21040:制御およびシステム工学関連
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研究機関 | 群馬大学 |
研究代表者 |
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研究期間 (年度) |
2020-04-01 – 2023-03-31
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研究課題ステータス |
完了 (2022年度)
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配分額 *注記 |
4,290千円 (直接経費: 3,300千円、間接経費: 990千円)
2022年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2021年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2020年度: 2,470千円 (直接経費: 1,900千円、間接経費: 570千円)
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キーワード | Cyber-physical control / Connected vehicles / Optimal control / Cooperative Eco-driving / ITS / Cyber-physical System / Traffic Control / Automated Driving / Cooperative AV / Cooperative Control / Road Transportation / Automated driving |
研究開始時の研究の概要 |
For the next generation road transportation systems, integrated-cooperative traffic and automated vehicle control schemes will be developed under a cyber-physical framework to maximize the level of services, energy efficiency, transportation performances, and user comforts in the future society.
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研究成果の概要 |
来るべきスマート交通システムに向けた車両交通制御策を新たに提案した。マルチエージェントシステムとみなされる異種車両を使用して道路交通を柔軟に最適化するためのサイバーフィジカルシステム制御の構造が提案された。その提案手法の有効性は、各交通シナリオで交通容量、流量、燃料消費量、排出ガスを改善するを確認された。
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研究成果の学術的意義や社会的意義 |
The significances are the theoretical development of cyber-physical traffic control framework, receding horizon optimization of multi-agent systems, and efficient look-ahead driving schemes, besides the expected improvement in future transport sustainability with enhanced safety and comforts.
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