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Entrepreneurship through bricolage in times of crisis: A cross-country analysis

研究課題

研究課題/領域番号 21K12460
研究種目

基盤研究(C)

配分区分基金
応募区分一般
審査区分 小区分80020:観光学関連
研究機関東京国際大学

研究代表者

TAJEDDINI Kayhan  東京国際大学, 国際戦略研究所, 教授 (60795227)

研究期間 (年度) 2021-04-01 – 2024-03-31
研究課題ステータス 完了 (2023年度)
配分額 *注記
3,770千円 (直接経費: 2,900千円、間接経費: 870千円)
2023年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2022年度: 1,560千円 (直接経費: 1,200千円、間接経費: 360千円)
2021年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
キーワードservice innovation / bricolage / entrepreneurship / dynamic capabilities / core competencies / risk management / service firms / hospitality / Tourism and Hospitality / SME / Japan / Entrepreneurship / Bricolage / Crisis / Crisis Management / Hospitality / Covid-19
研究開始時の研究の概要

1. Literature and background review 2. Concept development 3. Data collection: conducing some interview in three countries 4. Qualitative data analysis 5. Literature review and hypothesis development 6. Quantitative data analysis 7. Writing up 8. Presenting in various conferences 9. Submitting to a journal

研究成果の概要

This paper adds to the dynamic capabilities view by examining the concepts of EB, EO, and RM through the lens of dynamic capability. It also contributes to retail and service marketing literature by proposing the potential of the strategic combination of EO and EB in achieving SCA in R&CSFs.

研究成果の学術的意義や社会的意義

This paper adds to the dynamic capabilities view by examining the concepts of EB, EO, and RM through the lens of dynamic capability. It also contributes to retail and service marketing literature by proposing the potential of the strategic combination of EO and EB in achieving SCA in R&CSFs.

報告書

(4件)
  • 2023 実績報告書   研究成果報告書 ( PDF )
  • 2022 実施状況報告書
  • 2021 実施状況報告書
  • 研究成果

    (10件)

すべて 2024 2023 2022 2021

すべて 雑誌論文 (10件) (うち国際共著 1件)

  • [雑誌論文] Exploring the effects of service innovation ambidexterity on service design in the tourism and hospitality industry.2024

    • 著者名/発表者名
      Tajeddini et al.
    • 雑誌名

      International Journal of Hospitality Management

      巻: 119 ページ: 103730-103730

    • DOI

      10.1016/j.ijhm.2024.103730

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [雑誌論文] How entrepreneurial bricolage drives sustained competitive advantage of tourism and hospitality smes: The mediating role of differentiation and risk management2023

    • 著者名/発表者名
      Tajeddini et al.
    • 雑誌名

      International Journal of Hospitality Management

      巻: 111(May) ページ: 103480-103480

    • DOI

      10.1016/j.ijhm.2023.103480

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [雑誌論文] Achieving sustained competitive advantage in retail and consumer service firms: The role of entrepreneurial orientation and entrepreneurial bricolage.2023

    • 著者名/発表者名
      Tajeddini et al.
    • 雑誌名

      Journal of Retailing and Consumer Services

      巻: 75 ページ: 103495-103495

    • DOI

      10.1016/j.jretconser.2023.103495

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [雑誌論文] A multi-layer organizational culture framework for enhancing the financial performance in tourism and hospitality family firms2022

    • 著者名/発表者名
      Gamage, T & Tajeddini, K.
    • 雑誌名

      Tourism Management

      巻: 91 ページ: 104516-104516

    • DOI

      10.1016/j.tourman.2022.104516

    • 関連する報告書
      2022 実施状況報告書 2021 実施状況報告書
  • [雑誌論文] Effects of self-gratification value and social value on revisit intention and customer loyalty of Airbnb users2022

    • 著者名/発表者名
      Tajeddini, K., Gamage, T., Hameed, W., & Mussalam, G. Q.
    • 雑誌名

      Int'l Journal of Hospitality Management

      巻: In Press ページ: 103093-103093

    • DOI

      10.1016/j.ijhm.2021.103093

    • 関連する報告書
      2022 実施状況報告書 2021 実施状況報告書
  • [雑誌論文] The Influence of WeChat on Hotel Choice Decisions: A Uses and Gratifications Theory Perspective2022

    • 著者名/発表者名
      Gamage, T., Tajeddini, K., & Tajeddini, O.
    • 雑誌名

      Journal of Global Scholars of Marketing Science

      巻: 32:2 号: 2 ページ: 285-312

    • DOI

      10.1080/21639159.2021.1961599

    • 関連する報告書
      2022 実施状況報告書 2021 実施状況報告書
  • [雑誌論文] Cross-border e-commerce brand internationalization: An online review evaluation based on kano model.2022

    • 著者名/発表者名
      Fan, M., Tang, Z., Qalati, S.A., Tajeddini, K., Mao, Q., & Bux, A.
    • 雑誌名

      Sustainability

      巻: 14 (20) 号: 20 ページ: 13127-13127

    • DOI

      10.3390/su142013127

    • 関連する報告書
      2022 実施状況報告書
  • [雑誌論文] Can the Netflix business model actually work in commercial aviation in central Europe? It is complicated!2021

    • 著者名/発表者名
      Merkel, T., Tajeddini, K & Wittmer.
    • 雑誌名

      Journal of Hospitality & Tourism Cases

      巻: 9 (2)

    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
  • [雑誌論文] Exploring the Visitor’s Decision-Making Process for Airbnb and Hotel Accommodations Using Value-Attitude-Behavior and Theory of Planned Behavior2021

    • 著者名/発表者名
      Tajeddini, K., Radmanesh, S., Martin, E.
    • 雑誌名

      Int'l Journal of Hospitality Management

      巻: 96 ページ: 102950-102950

    • DOI

      10.1016/j.ijhm.2021.102950

    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書
    • 国際共著
  • [雑誌論文] Family Firm Succession in Tourism and Hospitality: An Ethnographic Case Study Approach2021

    • 著者名/発表者名
      Kallmuenzer, A., Tajeddini, K., Gamage, T., & Lorenzo, D., Alvaro, R., & Schaller, M.
    • 雑誌名

      Journal of Family Business Management

      巻: In Press 号: 3 ページ: 393-413

    • DOI

      10.1108/jfbm-07-2021-0072

    • 関連する報告書
      2021 実施状況報告書

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公開日: 2021-04-28   更新日: 2025-01-30  

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