研究課題/領域番号 |
21K14926
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研究種目 |
若手研究
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配分区分 | 基金 |
審査区分 |
小区分41010:食料農業経済関連
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研究機関 | 九州大学 |
研究代表者 |
べんたいえぶ せいふぃでぃん (Ben・TaiebSeif) 九州大学, 農学研究院, 助教 (50878238)
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研究期間 (年度) |
2021-04-01 – 2023-03-31
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研究課題ステータス |
完了 (2022年度)
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配分額 *注記 |
650千円 (直接経費: 500千円、間接経費: 150千円)
2022年度: 520千円 (直接経費: 400千円、間接経費: 120千円)
2021年度: 130千円 (直接経費: 100千円、間接経費: 30千円)
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キーワード | Consumer behavior / Olive oil / Experimental auction / willingness to pay / experimental auctions / Willingness to pay / consumer behaviour / Health consciousness |
研究開始時の研究の概要 |
In this research, an experimental auction will be conducted where participants will place bids for a product in an attempt to win it and eventually pay for it. This auction will be conducted several times with one difference each time. the difference will be the first round (training round where participants learn about the experimental auctions). By using different training rounds, we will understand how each one can affect the willigness to pay of the participants for the same prodcut.
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研究成果の概要 |
本研究の目的は、日本におけるオリーブオイルの消費に及ぼす健康意識の影響を評価することである。そのために、参加者を6人から9人のグループに分け、2ラウンドのオークションの実験が行われました。この2つのラウンドの間に、参加者はオリーブオイルの健康効果に関する情報を得ました。その結果、オリーブオイルの効能をよく理解している参加者の方が、オリーブオイルに対する支払い意欲が高いことがわかりました。これは、比較的若い世代でも、将来の病気を予防したいという健康志向が高まっていることを示唆しています。
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研究成果の学術的意義や社会的意義 |
I demonstrated to what extent participants retained factual knowledge (image/ Knowledge/ Evidence) then I clarified how the difference in cognitive level affects the willingness to pay for olive oil. Research on Olive oil in Japan is very limited making this study's theme unique and new.
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