研究課題/領域番号 |
21K17726
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研究種目 |
若手研究
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配分区分 | 基金 |
審査区分 |
小区分60050:ソフトウェア関連
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研究機関 | 株式会社IIJイノベーションインスティテュート(技術研究所) |
研究代表者 |
オブラン ピエールルイ 株式会社IIJイノベーションインスティテュート(技術研究所), 技術研究所 技術研究室, 研究員 (00888886)
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研究期間 (年度) |
2021-04-01 – 2026-03-31
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研究課題ステータス |
交付 (2021年度)
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配分額 *注記 |
2,600千円 (直接経費: 2,000千円、間接経費: 600千円)
2025年度: 390千円 (直接経費: 300千円、間接経費: 90千円)
2024年度: 390千円 (直接経費: 300千円、間接経費: 90千円)
2023年度: 390千円 (直接経費: 300千円、間接経費: 90千円)
2022年度: 650千円 (直接経費: 500千円、間接経費: 150千円)
2021年度: 780千円 (直接経費: 600千円、間接経費: 180千円)
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キーワード | Online video games / TEE / Intel SGX / Cheating |
研究開始時の研究の概要 |
Even though video games have strong performance requirements, protecting online video games by leveraging TEEs is not a trivial task due to the inherent limitations of TEEs: (i) memory size limitation; (2) no direct access to I/O operations; and (3) non-negligible performance overhead to ensure security properties of the TEE. The challenges of this research project are thus three-fold: 1) how to design an effective method to partition the game code into a secure and unsecure part, to keep the memory footprint small; 2) how to provide trusted I/O; and 3) how to ensure acceptable performance.
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