研究課題/領域番号 |
22H03902
|
研究種目 |
基盤研究(B)
|
配分区分 | 補助金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分90020:図書館情報学および人文社会情報学関連
|
研究機関 | 京都大学 |
研究代表者 |
Majumdar Rwito 京都大学, 学術情報メディアセンター, 特定講師 (30823348)
|
研究分担者 |
Flanagan Brendan 京都大学, 国際高等教育院, 特定准教授 (00807612)
緒方 広明 京都大学, 学術情報メディアセンター, 教授 (30274260)
李 慧勇 京都大学, 学術情報メディアセンター, 特定研究員 (60913910)
|
研究期間 (年度) |
2022-04-01 – 2025-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2023年度)
|
配分額 *注記 |
17,680千円 (直接経費: 13,600千円、間接経費: 4,080千円)
2023年度: 4,030千円 (直接経費: 3,100千円、間接経費: 930千円)
2022年度: 8,060千円 (直接経費: 6,200千円、間接経費: 1,860千円)
|
キーワード | GOAL / Self Direction Skills / Learning Analytics / Quantified Self / DAPER model |
研究開始時の研究の概要 |
Learner need to exploring new knowledge and developing intellectual abilities along with improving and maintaining physical and mental health. This proposal outlines an interdisciplinary approach to design and support student’s self-directed everyday activities by applying AI-driven approaches.
|