研究課題/領域番号 |
22K00698
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
|
研究機関 | 関西国際大学 |
研究代表者 |
アリポンガ ジョナサン 関西国際大学, 国際コミュニケーション学部, 教授 (50388873)
|
研究分担者 |
越山 泰子 関西国際大学, 国際コミュニケーション学部, 教授 (00515679)
Shorb Patrick 関西国際大学, 国際コミュニケーション学部, 教授 (10866320)
清水 拓野 関西国際大学, 国際コミュニケーション学部, 教授 (40791520)
|
研究期間 (年度) |
2022-04-01 – 2026-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2023年度)
|
配分額 *注記 |
2,470千円 (直接経費: 1,900千円、間接経費: 570千円)
2025年度: 130千円 (直接経費: 100千円、間接経費: 30千円)
2024年度: 520千円 (直接経費: 400千円、間接経費: 120千円)
2023年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2022年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
|
キーワード | Oral communication / Sustainable / Curriculum / Online / remote classes |
研究開始時の研究の概要 |
2022: Mixed Methods of Data Gathering: Quantitative and Qualitative 2023: Data Analysis 2024-2025: Hybrid Curriculum Guide Development, and Workshop
|
研究実績の概要 |
The data gathering using a survey was conducted among 54 students from the Department of Global Communications at Kansai University of International Studies in Japan. Two papers have been presented at the two international conferences. One paper was published in an in-house publication, and the other in an international publication. The next step this 2024 is to create guidelines for conducting online speaking classes.
|
現在までの達成度 (区分) |
現在までの達成度 (区分)
1: 当初の計画以上に進展している
理由
We have implemented research tasks as scheduled and have achieved our goals. These tasks included gathering of data and data analysis. We were able to present the results to two international conferences. We also published two papers.
|
今後の研究の推進方策 |
Using the gathered data, the next step is to design and create sustainable oral communication skill curriculum guides, which teachers of speaking classes can use.
|