研究課題/領域番号 |
22K20255
|
研究種目 |
研究活動スタート支援
|
配分区分 | 基金 |
審査区分 |
0109:教育学およびその関連分野
|
研究機関 | 早稲田大学 |
研究代表者 |
EDWARDS DONALD 早稲田大学, 高等研究所, 准教授(任期付) (70962067)
|
研究期間 (年度) |
2022-08-31 – 2024-03-31
|
研究課題ステータス |
完了 (2023年度)
|
配分額 *注記 |
2,860千円 (直接経費: 2,200千円、間接経費: 660千円)
2023年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
2022年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
|
キーワード | education policy / global governance / policy implementation |
研究開始時の研究の概要 |
The goal of my research is to make clear the advantages and consequences experienced by developing countries when engaging with the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD). As a global organization with significant technical capacity, there is the risk that the OECD is able to insert its vision for policy reform into domestic politics. This is particularly the case in the education sector. It is important to understand how the OECD engages with developing countries as well as the tradeoffs and risks that such countries confront when working with this organization.
|
研究成果の概要 |
私が資金提供を受けたプロジェクトは、さまざまな研究成果をもたらしました。成果には、会議でのプレゼンテーション、雑誌記事、書籍、書籍の編集版の章、ブログ投稿、ゲスト講演などが含まれます。各ケーススタディについて1冊の短い本が書かれました。3冊目の本は、プロジェクトの重点分野のケーススタディを編集したものです.
|
研究成果の学術的意義や社会的意義 |
This project has revealed the ways that international organizations can influence education policymaking in poor countries. This is important because these organizations can have agendas, priorities, and worldviews that may not align with what poor countries want for themselves.
|