研究課題/領域番号 |
23H01016
|
研究種目 |
基盤研究(B)
|
配分区分 | 補助金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分09070:教育工学関連
|
研究機関 | 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所 |
研究代表者 |
Jonghwi Park 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所, サステイナビリティ高等研究, 研究員 (30900047)
|
研究分担者 |
Li Shengru (リシェンル) 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所, サステイナビリティ高等研究, 研究員 (20974538)
山口 しのぶ 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所, サステイナビリティ高等研究, Director (40345369)
杉村 美紀 上智大学, 総合人間科学部, 教授 (60365674)
高田 潤一 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 教授 (90222083)
|
研究期間 (年度) |
2023-04-01 – 2026-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2023年度)
|
配分額 *注記 |
18,720千円 (直接経費: 14,400千円、間接経費: 4,320千円)
2023年度: 5,980千円 (直接経費: 4,600千円、間接経費: 1,380千円)
|
キーワード | ESD / SDGs / Action-oriented learning |
研究開始時の研究の概要 |
This research aims to create a repository of evidence-based pedagogies for effective education for sustainable development (ESD). It will leverage UNU's global network of RCEs with 170 member centres, consisting of three components: literature review to create a research framework, a repository of exemplary action-oriented pedagogies for ESD, and regional trainings for educators. The research aims to translate global SDGs into local actions through proven pedagogies.
|