研究課題/領域番号 |
23H03439
|
研究種目 |
基盤研究(B)
|
配分区分 | 補助金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分61020:ヒューマンインタフェースおよびインタラクション関連
小区分62040:エンタテインメントおよびゲーム情報学関連
合同審査対象区分:小区分61020:ヒューマンインタフェースおよびインタラクション関連、小区分62040:エンタテインメントおよびゲーム情報学関連
|
研究機関 | 九州大学 |
研究代表者 |
THOMAS DIEGO 九州大学, システム情報科学研究院, 准教授 (10804651)
|
研究分担者 |
鍛冶 静雄 九州大学, マス・フォア・インダストリ研究所, 教授 (00509656)
古賀 靖子 九州大学, 人間環境学研究院, 准教授 (60225399)
川崎 洋 九州大学, システム情報科学研究院, 教授 (80361393)
落合 啓之 九州大学, マス・フォア・インダストリ研究所, 教授 (90214163)
|
研究期間 (年度) |
2023-04-01 – 2026-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2023年度)
|
配分額 *注記 |
18,590千円 (直接経費: 14,300千円、間接経費: 4,290千円)
2023年度: 5,590千円 (直接経費: 4,300千円、間接経費: 1,290千円)
|
キーワード | Digital humans / 4D capture / Immersive VR / Differentiable rendering |
研究開始時の研究の概要 |
In this research, an implicit animated semantic 3D human body representation will be designed to allow humans to enter 3D virtual worlds with digital twins. The reserach plan is (1) Generate 3D models of diverse humans from a single image. (2) Learn detailed human body and clothes deformation from images and videos for efficient modelling of the deformations of the human body, even when wearing loose clothes. (3) Formulate action-dependent human-scene interaction semantics for realistic integration of human bodies in virtual 3D scenes. Objectively evaluate realism of virtual bodies in VE.
|