研究課題/領域番号 |
23K00658
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
|
研究機関 | 神田外語大学 |
研究代表者 |
BONNER Euan 神田外語大学, 教育イノベーション研究センター, 講師 (70837989)
|
研究分担者 |
LEGE Ryan 神田外語大学, English Language Institute, 准教授 (10837991)
|
研究期間 (年度) |
2023-04-01 – 2026-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2023年度)
|
配分額 *注記 |
4,810千円 (直接経費: 3,700千円、間接経費: 1,110千円)
2025年度: 260千円 (直接経費: 200千円、間接経費: 60千円)
2024年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
2023年度: 3,510千円 (直接経費: 2,700千円、間接経費: 810千円)
|
キーワード | virtual reality / augmented reality / language education / distance learning / transactional distance |
研究開始時の研究の概要 |
This research examines VR/AR benefits in merging distance learning students with in-person classrooms. A hybrid AR/VR app facilitates group interaction in an AR/VR mixed space. Results will inform future distance education strategies and foster inclusivity for online learners in classrooms.
|