研究課題/領域番号 |
23K00688
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
|
研究機関 | 京都産業大学 |
研究代表者 |
ゴーベル ピーター 京都産業大学, 文化学部, 教授 (40329925)
|
研究分担者 |
加野 まきみ 京都産業大学, 文化学部, 教授 (90352492)
|
研究期間 (年度) |
2023-04-01 – 2027-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2023年度)
|
配分額 *注記 |
4,290千円 (直接経費: 3,300千円、間接経費: 990千円)
2026年度: 650千円 (直接経費: 500千円、間接経費: 150千円)
2025年度: 780千円 (直接経費: 600千円、間接経費: 180千円)
2024年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
2023年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
|
キーワード | language learning / CALL / technology integration / technology acceptance |
研究開始時の研究の概要 |
Data to assess student and teacher beliefs about CALL will be collected in two primary ways: a qualitative survey instrument and case study interviews. The survey will be comprised of closed and open-ended questions. The open-ended narratives from the participants will provide explanation or justification for responses to close-ended questions. Finally, to ascertain whether these belief patterns and their correlation to institutional contexts change over time, the survey and subsequent interviews and case studies will be readministered in the fourth year.
|