研究課題/領域番号 |
23K00703
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
|
研究機関 | 国際基督教大学 |
研究代表者 |
藤井 彰子 国際基督教大学, 教養学部, 准教授 (60365517)
|
研究期間 (年度) |
2023-04-01 – 2026-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2023年度)
|
配分額 *注記 |
4,680千円 (直接経費: 3,600千円、間接経費: 1,080千円)
2025年度: 520千円 (直接経費: 400千円、間接経費: 120千円)
2024年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2023年度: 3,250千円 (直接経費: 2,500千円、間接経費: 750千円)
|
キーワード | TBLT / teacher development / interaction / collaborative reflection |
研究開始時の研究の概要 |
The purpose of this research study is to address challenges with using tasks to develop students’ spoken interaction skills. The study investigates pre- service and in-service teachers in both Japan and North America, and focuses on the specific techniques that teachers can rely on to elicit interaction in the language classroom in the Japanese secondary school context as well as on building the skills of pre-service teachers. In addition, the study aims to develop teachers’ skills through a combination of practical experience and collaborative reflection.
|