研究課題/領域番号 |
23K00774
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
|
研究機関 | 叡啓大学 |
研究代表者 |
上杉 裕子 叡啓大学, ソーシャルシステムデザイン学部, 教授 (80644640)
|
研究分担者 |
Higginbotham George 叡啓大学, ソーシャルシステムデザイン学部, 准教授 (20885090)
西谷 元 広島大学, 人間社会科学研究科(社), 名誉教授 (80208181)
|
研究期間 (年度) |
2023-04-01 – 2026-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2023年度)
|
配分額 *注記 |
4,680千円 (直接経費: 3,600千円、間接経費: 1,080千円)
2025年度: 650千円 (直接経費: 500千円、間接経費: 150千円)
2024年度: 1,560千円 (直接経費: 1,200千円、間接経費: 360千円)
2023年度: 2,470千円 (直接経費: 1,900千円、間接経費: 570千円)
|
キーワード | global collaboration / intercultural competency / the BEVI analysis / COIL / CLIL |
研究開始時の研究の概要 |
This project will analyze, on a large scale, how courses in intercultural development affect second language (L2) learners. Through international collaboration, we aim to understand students’ values and assess their language acquisition before and after global education learning experiences. Global education involves diverse classes and events: courses in English language acquisition especially with CLIL pedagogy.As the analytical assessment tool for international, multicultural, and transformative learning, we use the BEVI in several international institutions.
|