研究課題/領域番号 |
23K01591
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研究種目 |
基盤研究(C)
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配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分07080:経営学関連
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研究機関 | 日本大学 |
研究代表者 |
Joe Geluso 日本大学, 法学部, 准教授 (20938055)
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研究分担者 |
臼井 哲也 学習院大学, 国際社会科学部, 教授 (60409422)
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研究期間 (年度) |
2023-04-01 – 2026-03-31
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研究課題ステータス |
交付 (2023年度)
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配分額 *注記 |
4,160千円 (直接経費: 3,200千円、間接経費: 960千円)
2025年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
2024年度: 1,690千円 (直接経費: 1,300千円、間接経費: 390千円)
2023年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
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キーワード | Automotive corporations / Annual Reports / Self representation / linguistic analysis / corpus linguistics |
研究開始時の研究の概要 |
We intend to elucidate how Japanese automotive multinational corporations (MNCs) differ from or are similar to their counterparts abroad in the way they choose to engage their stakeholders through their annual reports (ARs) and how this relationship evolved over time.
To achieve our goals, we will collect ARs from 2016 through 2022, from MNCs representing five different countries. We will conduct statistical and qualitative linguistic analyses to examine language variation in how the companies engage their audiences' via their ARs (e.g., focus on shareholders vs focus on broader stakeholders).
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