研究課題/領域番号 |
23K02391
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分09040:教科教育学および初等中等教育学関連
|
研究機関 | 広島大学 |
研究代表者 |
|
研究分担者 |
宮里 智恵 広島大学, 人間社会科学研究科(教), 教授 (70646116)
大池 真知子 広島大学, ダイバーシティ&インクルージョン推進機構, 教授 (90313395)
|
研究期間 (年度) |
2023-04-01 – 2027-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2023年度)
|
配分額 *注記 |
4,680千円 (直接経費: 3,600千円、間接経費: 1,080千円)
2026年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2025年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2024年度: 650千円 (直接経費: 500千円、間接経費: 150千円)
2023年度: 1,950千円 (直接経費: 1,500千円、間接経費: 450千円)
|
キーワード | Intercultural education / Non-negotiable values / Belonging and identity / Religious diversity / Teacher education |
研究開始時の研究の概要 |
The research tackles the issue of perceived homogeneity in education by providing inter-intracultural experiences to pre-service teachers. We analyse data gathered through adapted CEDAR (Communities Engaging with Difference and Religion) activities to highlight the significance of shared experience in establishing new relationships and the efficacy of such experiential learning on intercultural competency. We will clarify what tools we need to help teachers acquire the mindset and social muscles to facilitate interactions with and between diverse pupils and stimulate their self-affirmation.
|