研究課題/領域番号 |
23K11362
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分62030:学習支援システム関連
|
研究機関 | 秋田大学 |
研究代表者 |
Lu Min 秋田大学, 理工学研究科, 助教 (60750007)
|
研究期間 (年度) |
2023-04-01 – 2027-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2023年度)
|
配分額 *注記 |
4,810千円 (直接経費: 3,700千円、間接経費: 1,110千円)
2026年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2025年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2024年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
2023年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
|
キーワード | Learning support system / Regional education / Collaborative learning / Cross-platform / Multiple devices |
研究開始時の研究の概要 |
The applicant proposes a novel learning environment that synchronizes heterogeneous devices with adaptive user interfaces to bridge the IT literacy gap between young students and seniors in regional education. This system will be developed based on affordable technological frameworks and collaborative design. Its prototype will be evaluated in indoor and outdoor group work to evaluate its feasibility and effectiveness. The project aims to contribute to inclusive learning environments for all ages, supporting the digital transformation of local areas in Society 5.0.
|