研究課題/領域番号 |
23K17086
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研究種目 |
若手研究
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配分区分 | 基金 |
審査区分 |
小区分64060:環境政策および環境配慮型社会関連
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研究機関 | 九州大学 |
研究代表者 |
兪 善彬 九州大学, 工学研究院, 助教 (50949287)
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研究期間 (年度) |
2023-04-01 – 2028-03-31
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研究課題ステータス |
交付 (2023年度)
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配分額 *注記 |
3,770千円 (直接経費: 2,900千円、間接経費: 870千円)
2027年度: 650千円 (直接経費: 500千円、間接経費: 150千円)
2026年度: 390千円 (直接経費: 300千円、間接経費: 90千円)
2025年度: 390千円 (直接経費: 300千円、間接経費: 90千円)
2024年度: 780千円 (直接経費: 600千円、間接経費: 180千円)
2023年度: 1,560千円 (直接経費: 1,200千円、間接経費: 360千円)
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キーワード | Transportation / Railway / Regional Disparity / Environment / Market Access / Carbon Emission / Energy / Air Pollution / High-Speed Railway / Shinkansen / Highways |
研究開始時の研究の概要 |
本研究では、日本の交通インフラの発展に焦点を当て、特に高速鉄道インフラの拡張と大気汚染ならびにCO2排出量との間の関係性について調査する。GISデータを用いて構築した各都市の潜在的な集客力を示す指標を独立変数、大気汚染やCO2の排出量データを従属変数とした回帰モデルを構築し、因果関係に迫る。今後のリニア新幹線等の建設に伴う環境負荷量の予測シミュレーションを行うことで、HSRインフラの将来的な拡張が環境面にどのような影響を及ぼすかについて定量的に評価する。最終的に、HSRインフラに限らず、様々な交通インフラを対象とした、「持続可能な交通システム」構築のための新たな分析フレームワークの提案を行う。
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研究実績の概要 |
In 2023, I have had three of my journal papers accepted, all within the top 10% of their respective fields. Additionally, I served as a session chair at WEAI Conferences and published two press releases with JAXA.
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現在までの達成度 (区分) |
現在までの達成度 (区分)
1: 当初の計画以上に進展している
理由
1. All my published papers are featured in top-tier journals, ranking within the top 10% of their respective fields. 2. I have several journal papers already published and currently have two papers under review in Nature Communications, as well as another undergoing minor revisions in the Transportation Research Part D journal. Given the quality of these submissions, I am confident they will be accepted into reputable journals. 3. I also plan to participate in an upcoming WEAI conference, presenting the aforementioned paper. 4. This research has attracted significant attention, and I am in the process of planning collaborative research projects with the University of Illinois and the National University of Taiwan.
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今後の研究の推進方策 |
I am currently planning a research project focused on the potential of railways to reduce carbon emissions. I have already obtained some preliminary results and am considering collaboration with professors from the University of Illinois and New York University.
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