研究課題/領域番号 |
23K18644
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研究種目 |
研究活動スタート支援
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配分区分 | 基金 |
審査区分 |
0102:文学、言語学およびその関連分野
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研究機関 | 東京大学 |
研究代表者 |
LU YOUTAO 東京大学, ニューロインテリジェンス国際研究機構, 特任研究員 (60979459)
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研究期間 (年度) |
2023-08-31 – 2025-03-31
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研究課題ステータス |
交付 (2023年度)
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配分額 *注記 |
2,860千円 (直接経費: 2,200千円、間接経費: 660千円)
2024年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
2023年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
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キーワード | homophone / word learning / ambiguity resolution / context / social cue |
研究開始時の研究の概要 |
This project aims to elucidate how children learn homophones. We first measure the occurrence of homophones and the availability of contexts in language input to Japanese and French children. Then we conduct experiments to examine the process of context-aided homophone learning in both languages.
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