研究課題/領域番号 |
23K20483
|
補助金の研究課題番号 |
21H00551 (2021-2023)
|
研究種目 |
基盤研究(B)
|
配分区分 | 基金 (2024) 補助金 (2021-2023) |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
|
研究機関 | 南山大学 |
研究代表者 |
|
研究分担者 |
今井 隆夫 南山大学, 外国語学部, 教授 (50257739)
TOLAND Sean 鹿児島国際大学, 国際文化学部, 教授 (60803864)
|
研究期間 (年度) |
2021-04-01 – 2026-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
|
配分額 *注記 |
15,990千円 (直接経費: 12,300千円、間接経費: 3,690千円)
2025年度: 2,990千円 (直接経費: 2,300千円、間接経費: 690千円)
2024年度: 3,380千円 (直接経費: 2,600千円、間接経費: 780千円)
2023年度: 3,380千円 (直接経費: 2,600千円、間接経費: 780千円)
2022年度: 3,900千円 (直接経費: 3,000千円、間接経費: 900千円)
2021年度: 2,340千円 (直接経費: 1,800千円、間接経費: 540千円)
|
キーワード | Teacher training / Pre-service teachers / Workshops / Pedagogical support / Material development / Teacher-training |
研究開始時の研究の概要 |
継続課題のため、記入しない。
|
研究実績の概要 |
Stage 2 (April 2022-March 2023) Workshops 1 and 2 During stage 2 of the research project two teacher-training workshops were held at Nanzan University to pre-service teachers of English in the Tokai area. These workshops provided practical support for the pre-service teachers to help improve their professional development. The first workshop was held in June and focussed on two themes - ‘Cultivating English language learners’ creativity’ and 'Improving students' writing'.
|
現在までの達成度 (区分) |
現在までの達成度 (区分)
2: おおむね順調に進展している
理由
The research team has worked hard to overcome the delays caused by the covid virus pandemic. Two workshops for pre-service English teachers were held and they were very successful.
|
今後の研究の推進方策 |
For the upcoming academic year the research team will hold two more pre-service workshops. They will analyze the data collected through these workshops to help improve future workshops and create material for the EKL website.
|