• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Developing a training and support system for pre-service teachers of English in Japan

研究課題

研究課題/領域番号 23K20483
補助金の研究課題番号 21H00551 (2021-2023)
研究種目

基盤研究(B)

配分区分基金 (2024)
補助金 (2021-2023)
応募区分一般
審査区分 小区分02100:外国語教育関連
研究機関南山大学

研究代表者

CRIPPS Anthony  南山大学, 外国語学部, 教授 (20352437)

研究分担者 今井 隆夫  南山大学, 外国語学部, 教授 (50257739)
TOLAND Sean  鹿児島国際大学, 国際文化学部, 教授 (60803864)
研究期間 (年度) 2021-04-01 – 2026-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
15,990千円 (直接経費: 12,300千円、間接経費: 3,690千円)
2025年度: 2,990千円 (直接経費: 2,300千円、間接経費: 690千円)
2024年度: 3,380千円 (直接経費: 2,600千円、間接経費: 780千円)
2023年度: 3,380千円 (直接経費: 2,600千円、間接経費: 780千円)
2022年度: 3,900千円 (直接経費: 3,000千円、間接経費: 900千円)
2021年度: 2,340千円 (直接経費: 1,800千円、間接経費: 540千円)
キーワードTeacher training / Pre-service teachers / Workshops / Pedagogical support / Material development / Teacher-training
研究開始時の研究の概要

継続課題のため、記入しない。

研究実績の概要

Stage 3 (April 2023-March 2024) Workshops 3 and 4 During stage 3 of the research project two teacher-training workshops were held at Nanzan University to pre-service teachers of English in the Tokai area. These workshops provided practical support for the pre-service teachers to help improve their professional development. The first workshop focused on preparing for teaching practicums and the second workshop focused on post-practicum analysis.

現在までの達成度 (区分)
現在までの達成度 (区分)

2: おおむね順調に進展している

理由

The research team has worked hard to overcome the delays caused by the covid virus pandemic. Two workshops for pre-service English teachers were held and they were very successful.

今後の研究の推進方策

For the upcoming academic year the research team will hold two more pre-service workshops. They will analyze the data collected through these workshops to help improve future workshops and create material for the EKL website.

報告書

(3件)
  • 2023 実績報告書
  • 2022 実績報告書
  • 2021 実績報告書
  • 研究成果

    (15件)

すべて 2024 2023 2022

すべて 雑誌論文 (7件) (うち査読あり 6件、 オープンアクセス 7件) 学会発表 (8件) (うち国際学会 8件、 招待講演 1件)

  • [雑誌論文] “I don’t have any knowledge about space. What should I do?”: Helping Japanese pre-service English teachers survive their teaching practicums.2024

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 雑誌名

      The IAFOR International Conference on Education (IICE2024).

      巻: 1 ページ: 343-354

    • DOI

      10.22492/issn.2189-1036.2024.30

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • オープンアクセス
  • [雑誌論文] Cripps, A. C. (2024). “I found it fun to teach.”: Designing a teaching seminar which supports pre-service English teachers. The 1st NEXUS Symposium Conference Proceedings, Vol. 1.2024

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C.
    • 雑誌名

      The 1st NEXUS Symposium Conference Proceedings

      巻: 1 ページ: 1-4

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Constructing effective teacher-training workshops for Japanese pre-service English teachers.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 6th World Conference on Research in Teaching and Education

      巻: 2(1) 号: 1 ページ: 44-55

    • DOI

      10.33422/worldte.v2i1.90

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] “Teach me a flexible way!”: Designing a practical teaching seminar.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C.
    • 雑誌名

      Selected Papers from the ETAROC 2023 Conference Proceedings

      巻: 1 ページ: 170-176

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] “That was a masterpiece!”: Crafting effective workshops for Japanese pre-service teachers of English.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., Toland, S. H., & Uchida, H.
    • 雑誌名

      The IAFOR International Conference on Arts & Humanities (IICAH2023) Proceedings

      巻: 1 ページ: 343-354

    • DOI

      10.22492/issn.2189-1036.2023.27

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Designing teaching workshops for pre-service teachers of English in Japan.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 雑誌名

      The 18th Education and Development Conference (EDC 2023) Proceedings

      巻: 1

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [雑誌論文] Transforming the pedagogical landscape of English teaching in Japan through practical support2022

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C.
    • 雑誌名

      CELC Proceedings, National University of Singapore.

      巻: 1 ページ: 1-7

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス
  • [学会発表] “I don’t have any knowledge about space. What should I do?”: Helping Japanese pre-service English teachers survive their teaching practicums.2024

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 学会等名
      The IAFOR International Conference on Education (IICAH2024).
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Re-imagining a support structure for pre-service English teachers in Japan.2024

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 学会等名
      58th RELC International Conference
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Making a difference: Supporting pre-service teachers through practical support.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 学会等名
      TESOL 2023 Virtual Convention
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] “What next?”: Reflecting on the design and efficacy of pre-service teaching workshops.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 学会等名
      The 30th Korea TESOL International Conference and PAC 2023.
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Constructing effective teacher-training workshops for Japanese pre-service English teachers.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 学会等名
      The 6th world conference on research in teaching and education.
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] “Teach me a flexible way!”: Designing a practical teaching seminar.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C.
    • 学会等名
      ETA-ROC - The 32nd International Symposium on English Language Teaching - Innovation, Diversity, and Sustainability in English Language Teaching and Learning.
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] “I found it fun to teach English”: Designing a teaching seminar which supports pre-service English teachers.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C.
    • 学会等名
      The 1st NEXUS Symposium.
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 国際学会 / 招待講演
  • [学会発表] Reimagining Support for Japanese teachers of English2022

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 学会等名
      The IAFOR International Conference on Education (IICE2022).
    • 関連する報告書
      2021 実績報告書
    • 国際学会

URL: 

公開日: 2021-04-28   更新日: 2024-12-25  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi