• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

GOAL project: AI-supported self-directed learning lifestyle in data-rich educational ecosystem

研究課題

研究課題/領域番号 23K25156
補助金の研究課題番号 22H03902 (2022-2023)
研究種目

基盤研究(B)

配分区分基金 (2024)
補助金 (2022-2023)
応募区分一般
審査区分 小区分90020:図書館情報学および人文社会情報学関連
研究機関熊本大学

研究代表者

Majumdar Rwito  熊本大学, 半導体・デジタル研究教育機構, 准教授 (30823348)

研究分担者 Flanagan Brendan  京都大学, 国際高等教育院, 特定准教授 (00807612)
緒方 広明  京都大学, 学術情報メディアセンター, 教授 (30274260)
李 慧勇  九州大学, 情報基盤研究開発センター, 助教 (60913910)
研究期間 (年度) 2022-04-01 – 2025-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
17,680千円 (直接経費: 13,600千円、間接経費: 4,080千円)
2024年度: 5,590千円 (直接経費: 4,300千円、間接経費: 1,290千円)
2023年度: 4,030千円 (直接経費: 3,100千円、間接経費: 930千円)
2022年度: 8,060千円 (直接経費: 6,200千円、間接経費: 1,860千円)
キーワードGOAL / Self Direction Skills / Learning Analytics / AI in Education / DAPER model / LAreflecT / Learning Habits / Collaborative learning / Quantified Self / DAPER
研究開始時の研究の概要

Learners need to be trained to be self-directed in their learning and daily activities. This research focuses on developing digital learning environments that trace learners' behaviors and provide them functionalities to develop such self-direction skills by analysis of those data.

研究実績の概要

This research aims to design and support student’s self-directedness by data-informed approaches in everyday learning context. As part of the research we built online system, GOAL which synchronizes the students' online learning logs and assists them to analyze, plan, monitor and reflect on their self-directed learning activities. The system was used in a junior high and high school in Japan and continued to collect students interaction logs, plans and self-reflection notes. The students engaged in learning activities such as extensive reading and reflecting on their weekly mathematics learning
This year the research could progress in investigations related to self-directed activity profiler. Empirical studies were conducted in learning habit building, group learning in a data-rich environment and analysis of the data collected in the GOAL system in the actual school scenario over the last year. It helped to conceptualize more of the personalized feedback generator features. The development involved GOAL v2.0 and LAreflecT, a new system for supporting teachers to author reflective micro-learning tasks. LAreflecT was introduced to students and teachers in 2 international conferences and at 2 institutes in India and Taiwan.

現在までの達成度 (区分)
現在までの達成度 (区分)

1: 当初の計画以上に進展している

理由

Along with emperical studies, a new system LAreflecT was developed, which also had capabilities of data-driven reflection for teachers and students. The system was then used in classrooms in India, Taiwan and Japan. It also provided opportunities of international joint research.

今後の研究の推進方策

The work this year involves
1. Analysis of GOAL data to understand weekly test preparation strategies of junior high school students.
2. Design prototyping a habit dashboard for the students.
3. Understanding cross activity self-directedness of the students.
4. Updating the LAreflecT authoring tool with integration of generative AI API.
5. Developing further analysis modules in the LAreflecT dashbaord.

報告書

(2件)
  • 2023 実績報告書
  • 2022 実績報告書
  • 研究成果

    (70件)

すべて 2023 2022 その他

すべて 国際共同研究 (4件) 雑誌論文 (23件) (うち国際共著 23件、 査読あり 23件、 オープンアクセス 12件) 学会発表 (37件) (うち国際学会 23件) 備考 (4件) 学会・シンポジウム開催 (2件)

  • [国際共同研究] Indian Institute of Technology Bombay/FLAME University(インド)

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [国際共同研究] Soochow University(台湾)

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [国際共同研究] University of Chile(チリ)

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [国際共同研究] IIT Madras/IIT Gandhinagar/GITAM, Hyderabad(インド)

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [雑誌論文] Learning in the Digital Age: Power of Shared Learning Logs to Support Sustainable Educational Practices2023

    • 著者名/発表者名
      OGATA Hiroaki、MAJUMDAR Rwitajit、FLANAGAN Brendan
    • 雑誌名

      IEICE Transactions on Information and Systems

      巻: E106.D 号: 2 ページ: 101-109

    • DOI

      10.1587/transinf.2022ETI0002

    • ISSN
      0916-8532, 1745-1361
    • 年月日
      2023-02-01
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] Active reading dashboard in a learning analytics enhanced language-learning environment: effects on learning behavior and performance2023

    • 著者名/発表者名
      Toyokawa Yuko、Majumdar Rwitajit、Kondo Taisho、Horikoshi Izumi、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Journal of Computers in Education

      巻: 1 号: 2 ページ: 1-28

    • DOI

      10.1007/s40692-023-00267-x

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Supporting “time awareness” in self-regulated learning: How do students allocate time during exam preparation?2023

    • 著者名/発表者名
      Hsu Chia-Yu、Horikoshi Izumi、Li Huiyong、Majumdar Rwitajit、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Smart Learning Environments

      巻: 10 号: 1 ページ: 1-15

    • DOI

      10.1186/s40561-023-00243-z

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] GOAL system for online self-direction practice: exploring students’ behavioral patterns and the impact on academic achievement in the high school EFL context2023

    • 著者名/発表者名
      Yang Yuanyuan、Li Huiyong、Majumdar Rwitajit、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Journal of Computers in Education

      巻: 1 号: 2 ページ: 1-20

    • DOI

      10.1007/s40692-023-00272-0

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Group formation based on reading annotation data: system innovation and classroom practice2023

    • 著者名/発表者名
      Liang Changhao、Toyokawa Yuko、Majumdar Rwitajit、Horikoshi Izumi、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Journal of Computers in Education

      巻: 1 号: 3 ページ: 1-29

    • DOI

      10.1007/s40692-023-00274-y

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Towards Predictable Process and Consequence Attributes of Data-Driven Group Work: Primary Analysis for Assisting Teachers with Automatic Group Formation2023

    • 著者名/発表者名
      Liang Changhao、Toyokawa Yuko、Majumdar Rwitajit、Horikoshi Izumi、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Educational Technology and Society

      巻: 4 ページ: 90-103

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Supporting Reflective Teaching Workflow with Real-World Data and Learning Analytics2023

    • 著者名/発表者名
      Kuromiya Hiroyuki、Nakanishi Taro、Horikoshi Izumi、Majumdar Rwitajit、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Information and Technology in Education and Learning

      巻: 3 号: 1 ページ: Reg-p003-Reg-p003

    • DOI

      10.12937/itel.3.1.Reg.p003

    • ISSN
      2436-1712
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Learning and Evidence Analytics Framework Bridges Research and Practice for Educational Data Science2023

    • 著者名/発表者名
      Ogata Hiroaki、Majumdar Rwitajit、Flanagan Brendan
    • 雑誌名

      Communications of the ACM

      巻: 66 号: 7 ページ: 72-74

    • DOI

      10.1145/3589660

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Challenges and opportunities of AI in inclusive education: a case study of data-enhanced active reading in Japan2023

    • 著者名/発表者名
      Toyokawa Yuko、Horikoshi Izumi、Majumdar Rwitajit、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Smart Learning Environments

      巻: 10 号: 1 ページ: 1-19

    • DOI

      10.1186/s40561-023-00286-2

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Learning with Explainable AI-Recommendations at School: Extracting Patterns of Self-Directed Learning from Learning Logs2023

    • 著者名/発表者名
      Majumdar Rwitajit、Takami Kyosuke、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Proceedings of IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies

      巻: 2023 ページ: 245-249

    • DOI

      10.1109/icalt58122.2023.00078

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] Co-Designing Nudges for Self Directed Learning within GOAL System2023

    • 著者名/発表者名
      Gatare Kinnari、Yang Yuan Yuan、Majumdar Rwitajit、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Proceedings of IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies

      巻: 2023 ページ: 86-88

    • DOI

      10.1109/icalt58122.2023.00031

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] Automated Assessment and Guidance of Project Work2023

    • 著者名/発表者名
      Abou-Khalil Victoria、Vargo Andrew、Manjoumdar Rwitajit、Magno Michele、Kapur Manu
    • 雑誌名

      Proceedings of International Conference on Artificial Intelligence in Education

      巻: 2023 ページ: 69-73

    • DOI

      10.1007/978-3-031-36336-8_10

    • ISBN
      9783031363351, 9783031363368
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] LA-ReflecT: A Platform Facilitating Micro-learning and Its Multimodal Learning Analytics2023

    • 著者名/発表者名
      Majumdar Rwitajit、Prasad Prajish、Kadam Kapil、Gatare Kinnari、Warriem Jayakrishnan Madathil
    • 雑誌名

      Proceedings of 18th European Conference on Technology Enhanced Learning,

      巻: 2023 ページ: 731-735

    • DOI

      10.1007/978-3-031-42682-7_69

    • ISBN
      9783031426810, 9783031426827
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] Learning Analytics and Evidence-based K12 Education in Japan: Usage of Data-driven Services and Mobile Learning Across Two Years.2023

    • 著者名/発表者名
      Ogata Hiroaki、Majumdar Rwitajit、Flanagan Brendan、Kuromiya Hiroyuki
    • 雑誌名

      International Journal of Mobile Learning and Organisation

      巻: 1 号: 1 ページ: 1-10

    • DOI

      10.1504/ijmlo.2023.10048714

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] Algorithmic group formation and group work evaluation in a learning analytics-enhanced environment: implementation study in a Japanese junior high school2022

    • 著者名/発表者名
      Liang Changhao、Majumdar Rwitajit、Nakamizo Yuta、Flanagan Brendan、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Interactive Learning Environments

      巻: 30 号: 4 ページ: 1-24

    • DOI

      10.1080/10494820.2022.2121730

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] Design of a learning dashboard to enhance reading outcomes and self-directed learning behaviors in out-of-class extensive reading2022

    • 著者名/発表者名
      Yang Yuanyuan、Majumdar Rwitajit、Li Huiyong、Flanagan Brendan、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Interactive Learning Environments

      巻: 30 号: 3 ページ: 1-18

    • DOI

      10.1080/10494820.2022.2101126

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] Learning dialogs orchestrated with BookRoll: effects on engagement and learning in an undergraduate physics course2022

    • 著者名/発表者名
      Kannan Vijayanandhini、Warriem Jayakrishnan M.、Majumdar Rwitajit、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Research and Practice in Technology Enhanced Learning

      巻: 17 号: 1 ページ: 1-22

    • DOI

      10.1186/s41039-022-00203-0

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Early-warning prediction of student performance and engagement in open book assessment by reading behavior analysis2022

    • 著者名/発表者名
      Flanagan Brendan、Majumdar Rwitajit、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      International Journal of Educational Technology in Higher Education

      巻: 19 号: 1 ページ: 1-23

    • DOI

      10.1186/s41239-022-00348-4

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] Learning and Evidence Analytics Framework (LEAF): Research and Practice in International Collaboration2022

    • 著者名/発表者名
      Ogata Hiroaki、Majumdar Rwitajit、Yang Stephen J. H.、Warriem Jayakrishnan M.
    • 雑誌名

      Information and Technology in Education and Learning

      巻: 2 号: 1 ページ: Inv-p001-Inv-p001

    • DOI

      10.12937/itel.2.1.Inv.p001

    • ISSN
      2436-1712
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Fine Grain Synthetic Educational Data: Challenges and Limitations of Collaborative Learning Analytics. IEEE Access2022

    • 著者名/発表者名
      Flanagan, B., Majumdar, R., & Ogata, H
    • 雑誌名

      IEEE Access

      巻: Volume 10 ページ: 26230-26241

    • DOI

      10.1109/access.2022.3156073

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] E-book-based learning activity during COVID-19: engagement behaviors and perceptions of Japanese junior-high school students2022

    • 著者名/発表者名
      Kuromiya, H., Majumdar, R., Miyabe, G., & Ogata, H
    • 雑誌名

      Research and Practice in Technology Enhanced Learning

      巻: - 号: 1 ページ: 12-12

    • DOI

      10.1186/s41039-022-00184-0

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著
  • [雑誌論文] Extensive Reading at Home: Extracting Self-directed Reading Habits from Learning Logs2022

    • 著者名/発表者名
      Hsu Chia-Yu、Majumdar Rwitajit、Li Huiyong、Yang Yuanyuan、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Artificial Intelligence in Education Conference

      巻: 23 ページ: 614-619

    • DOI

      10.1007/978-3-031-11644-5_57

    • ISBN
      9783031116438, 9783031116445
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] Detecting Teachers’ in-Classroom Interactions Using a Deep Learning Based Action Recognition Model2022

    • 著者名/発表者名
      Kuromiya Hiroyuki、Majumdar Rwitajit、Ogata Hiroaki
    • 雑誌名

      Artificial Intelligence in Education Conference

      巻: 23 ページ: 379-382

    • DOI

      10.1007/978-3-031-11647-6_74

    • ISBN
      9783031116469, 9783031116476
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 査読あり / 国際共著
  • [学会発表] Co-designing nudges for Self Directed Learning within GOAL system.2023

    • 著者名/発表者名
      Gatare K., Yang Y.Y., Majumdar R., Ogata H.
    • 学会等名
      IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Learning with Explainable AI-Recommendations at School: Extracting Patterns of Self-directed Learning from Learning Logs.2023

    • 著者名/発表者名
      Majumdar R., Takami K., and Ogata H.
    • 学会等名
      IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] Automated Assessment and Guidance of Project Work.2023

    • 著者名/発表者名
      Abou-Khalil, V., Vargo, A., Majumdar, R., Magno, M., Kapur, M.
    • 学会等名
      Artificial Intelligence in Education
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] Chronotypes of Learning Habits and Performance in Weekly Math Learning of Junior High School.2023

    • 著者名/発表者名
      Hsu C., Otgonbaatar M., Horikoshi I., Li H., Majumdar R. and Ogata H.
    • 学会等名
      APSCE International Conference on Computers in Education (ICCE) 2023
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] Teaching Analytics with xAPI: Learning Design Visualization with Crossplatform Learning Data.2023

    • 著者名/発表者名
      Horikoshi I., Toyokawa Y., Nakamura K., Liang C., Majumdar R. and Ogata H.
    • 学会等名
      APSCE International Conference on Computers in Education (ICCE) 2023
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] Sharing Learning Log while maintaining privacy over blockchain: Heuristic Evaluation of BOLL2023

    • 著者名/発表者名
      Ocheja P., Majumdar R., Flanagan B. and Ogata H.
    • 学会等名
      APSCE International Conference on Computers in Education (ICCE) 2023
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] Self-analysis behaviors and its Impact for Japanese High School Language Learners.2023

    • 著者名/発表者名
      Wang Z., Majumdar R. and Ogata H.
    • 学会等名
      APSCE International Conference on Computers in Education (ICCE) 2023
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] Matching Message Interventions Considering Complex Personality Types.2023

    • 著者名/発表者名
      Yamauchi T., Nakamizo Y., Takami K., Majumdar R. and Ogata H.
    • 学会等名
      APSCE International Conference on Computers in Education (ICCE) 2023
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] Visualization of Instructional patterns for Teacher Professional Development.2023

    • 著者名/発表者名
      Nakamura K., Horikoshi I., Majumdar R. and Ogata H.
    • 学会等名
      APSCE International Conference on Computers in Education (ICCE) 2023
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] Tackling Unserious Raters in Peer Evaluation: Behavior Analysis and Early Detection with Learner Model.2023

    • 著者名/発表者名
      Liang C., Horikoshi I., Majumdar R. and Ogata H.
    • 学会等名
      APSCE International Conference on Computers in Education (ICCE) 2023
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] Learning Habits Mining and Data-driven Support of Building Habits in Education.2023

    • 著者名/発表者名
      Hsu C., Horikoshi I., Majumdar R. and Ogata H.
    • 学会等名
      APSCE International Conference on Computers in Education (ICCE) 2023
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] Supporting Peer Help Recommendation Based on Learner-Knowledge Model2023

    • 著者名/発表者名
      Jiang P., Takii K., Liang C. , Majumdar R. and Ogata H.
    • 学会等名
      APSCE International Conference on Computers in Education (ICCE) 2023
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] Conceptual Design of WHALE: A Wise Helper Agent for the LEAF Environment.2023

    • 著者名/発表者名
      Koike K. , Majumdar R., Hoppe U. and Ogata H.
    • 学会等名
      APSCE International Conference on Computers in Education (ICCE) 2023
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] LA-ReflecT: A Platform Facilitating Micro-learning and Its Multimodal Learning Analytics2023

    • 著者名/発表者名
      Majumdar R, Prasad P, Kadam K, Gatare K., Warriem J.M.
    • 学会等名
      Responsive and Sustainable Educational Futures: 18th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2023
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] LA-ReflecT: Multimodal Learning Analytics of Micro-learning2023

    • 著者名/発表者名
      Majumdar R, Gatare K., Warriem J.M.
    • 学会等名
      T4E 2023
    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会発表] 3 Years of GOAL project in Public School: Leveraging Learning & Smartwatch Logs for Self-directed Learning.2023

    • 著者名/発表者名
      Majumdar R., Yang Y., Li H., Flanagan B. and Ogata H.
    • 学会等名
      LAK23 as practitioners report.
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Evidence-based Learning in Special Needs Education Facilitated by LEAF: Opportunities and Challenges.2023

    • 著者名/発表者名
      Toyokawa Y., Majumdar R., Horikoshi I., Ogata H.
    • 学会等名
      LAK23 as poster
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Data and Evidence Informed Educational Practice with LEAF System2023

    • 著者名/発表者名
      Ogata H., Flanagan B., Majumdar R., Horikoshi I.
    • 学会等名
      LAK23 as demo
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Applying an interpretable and accurate model to Learning analytics.2023

    • 著者名/発表者名
      Baloian N., Cobaise J., Penafiel s., Flanagan B., Majumdar R. and Ogata H.
    • 学会等名
      LAK23 as workshop paper
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Estimating peer evaluation potential by utilizing learner model during group work.2022

    • 著者名/発表者名
      Liang C., Majumdar R., Gorham T., Horikoshi I., & Ogata H.
    • 学会等名
      CollabTech 2022.
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Entwining Individual and Collaborative Activities in Learning-Analytics Informed Collaborative Learning.2022

    • 著者名/発表者名
      Horikoshi I., Liang C., Nakamizo Y, Majumdar R., & Ogata H.
    • 学会等名
      CollabTech 2022.
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Peer Evaluation Behavior Analysis: Applicability and Reproducibility of the Method Across Systems and Activity Contexts.2022

    • 著者名/発表者名
      Horikoshi I., Liang C., Majumdar R., & Ogata H.
    • 学会等名
      ICCE 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Exploring predictive indicators of reading-based online group work for group formation assistance.2022

    • 著者名/発表者名
      Liang C., Majumdar R., Horikoshi I., Flanagan B. & Ogata H.
    • 学会等名
      ICCE 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] GWpulse: Supporting Learner Modeling and Group Awareness in Online Forum with Sentiment Analysis.2022

    • 著者名/発表者名
      Nakamizo Y., Majumdar R., Horikoshi I., Liang C., Flanagan B. & Ogata H.
    • 学会等名
      ICCE 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Extracting Students’ Self-Regulation Strategies in an Online Extensive Reading Environment using the Experience API (xAPI).2022

    • 著者名/発表者名
      Hsu CY, Horikoshi I., Li H., Majumdar R., and Ogata H.
    • 学会等名
      ICCE 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] LA-ReflecT: A Platform for Data-informed Reflections in Micro-learning tasks.accepted in Embodied2022

    • 著者名/発表者名
      Majumdar R., Ogata H., Warriem J.M. and Prasad P.
    • 学会等名
      Embodied@ICCE 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Extensive Reading at Home: Extracting Self-directed Reading Habits from Learning Logs.2022

    • 著者名/発表者名
      Hsu, CY., Majumdar, R., Li, H., Yang, Y., Ogata, H.
    • 学会等名
      AIED 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Detecting Teachers’ in-Classroom Interactions Using a Deep Learning Based Action Recognition Model.2022

    • 著者名/発表者名
      Kuromiya, H., Majumdar, R., Ogata, H.
    • 学会等名
      AIED 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Learning at a Cafe and Learning at a Lab: Integrating Learning Logs with Smart Eyewear and Environmental Sensor Data.2022

    • 著者名/発表者名
      Majumdar R., Tanimura N., Arakawa Y., Nakamizo Y., Flanagan B., Li H., Yang Y. and Ogata H.
    • 学会等名
      ICALT 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Application of Learning Analytics Enhanced e-book reader for Inclusive Education at Special Needs Class.2022

    • 著者名/発表者名
      Toyokawa Y., Majumdar R., Ogata H.
    • 学会等名
      ICALT 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Continuous Data-Driven Group Learning Support: A Case Study of an Asynchronous Online Course.2022

    • 著者名/発表者名
      Liang C., Majumdar R., Ogata H.
    • 学会等名
      CSCL 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Learning and Evidence Analytics Framework (LEAF): Innovating Log Data Driven Services for Teaching and Learning.2022

    • 著者名/発表者名
      Majumdar R., Liang C., Kuromiya H., Li. H., Flanagan B., Ogata H.
    • 学会等名
      ISLS 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] GOAL System to Support In-class Reading Activity: A Study of Advanced and Standard EFL Learners.2022

    • 著者名/発表者名
      Majumdar R., Li H., Yang Y., Flanagan B. and Ogata H.
    • 学会等名
      ICFULL 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Leverage Technology to Support Self-direction Strategies for High School Students in Weekly English Vocabulary and Grammar Learning.2022

    • 著者名/発表者名
      Yang Y., Li H., Majumdar R., and Ogata H.
    • 学会等名
      ICFULL 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] erception-behavior differences in self-directed language learning among junior high school EFL learners.2022

    • 著者名/発表者名
      Li H., Majumdar R., Yang Y. and Ogata H.
    • 学会等名
      ICFULL 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Active Reading Dashboard to Enhance English Language Learning.2022

    • 著者名/発表者名
      Toyokawa Y., Majumdar R., Ogata H.
    • 学会等名
      ICFULL 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [学会発表] Detecting Writing Difficulties among Students in Special Needs Class Using BookRoll’s Pen Stroke Data.2022

    • 著者名/発表者名
      Toyokawa Y., Majumdar R., Ogata H.
    • 学会等名
      ICFULL 2022
    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
    • 国際学会
  • [備考] The GOAL website

    • URL

      https://sites.google.com/view/letsgoal/

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書 2022 実績報告書
  • [備考] ICCE Embodied Learning Workshop

    • URL

      https://sites.google.com/view/la-reflect/embodiedicce2023

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [備考] LAreflecT website

    • URL

      https://sites.google.com/view/la-reflect/tool

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [備考] ICCE Embodied Learning Workshop

    • URL

      https://sites.google.com/view/la-reflect/embodiedicce2022

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書
  • [学会・シンポジウム開催] 3rd International Workshop on Embodied Learning: Technology Design, Analytics & Practices2023

    • 関連する報告書
      2023 実績報告書
  • [学会・シンポジウム開催] 2nd International Workshop on Embodied Learning: Technology Design, Analytics & Practices2022

    • 関連する報告書
      2022 実績報告書

URL: 

公開日: 2022-04-19   更新日: 2024-12-25  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi