研究課題/領域番号 |
23K25340
|
補助金の研究課題番号 |
23H00643 (2023)
|
研究種目 |
基盤研究(B)
|
配分区分 | 基金 (2024) 補助金 (2023) |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
|
研究機関 | 宮崎公立大学 |
研究代表者 |
Ducker Nathan 宮崎公立大学, 人文学部, 教授 (80774512)
|
研究分担者 |
辻 利則 宮崎公立大学, 人文学部, 教授 (00254657)
Madarbakus Naheen 筑波大学, 人文社会系, 助教 (10909493)
|
研究期間 (年度) |
2023-04-01 – 2026-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
|
配分額 *注記 |
5,200千円 (直接経費: 4,000千円、間接経費: 1,200千円)
2025年度: 780千円 (直接経費: 600千円、間接経費: 180千円)
2024年度: 390千円 (直接経費: 300千円、間接経費: 90千円)
2023年度: 4,030千円 (直接経費: 3,100千円、間接経費: 930千円)
|
キーワード | Longitudinal / Comprehension / EMI / Lecture Comprehension / CDST / Listening Comprehension |
研究開始時の研究の概要 |
Students attend a pre-interview to practice using the footswitch mechanism. Participants record their comprehension during the lectures. The research assistant will observe and take notes about the lecture. Using data collected during the lecture, stimulated recall interviews will be carried out.
|