• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Digital building blocks of elementary school foreign language reading motivation

研究課題

研究課題/領域番号 23K25344
補助金の研究課題番号 23H00647 (2023)
研究種目

基盤研究(B)

配分区分基金 (2024)
補助金 (2023)
応募区分一般
審査区分 小区分02100:外国語教育関連
研究機関早稲田大学

研究代表者

オオガボールドウィン クィント  早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 教授 (20536304)

研究分担者 中尾 かおり  西南学院大学, 人間科学部, 准教授 (80846494)
研究期間 (年度) 2023-04-01 – 2027-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
16,380千円 (直接経費: 12,600千円、間接経費: 3,780千円)
2026年度: 3,770千円 (直接経費: 2,900千円、間接経費: 870千円)
2025年度: 3,900千円 (直接経費: 3,000千円、間接経費: 900千円)
2024年度: 4,030千円 (直接経費: 3,100千円、間接経費: 930千円)
2023年度: 4,680千円 (直接経費: 3,600千円、間接経費: 1,080千円)
キーワードPrimary education / English education / Digital assessment / Phonemic awareness / Phonics learning / CALL / Motivation / Elementary school / Longitudinal measurement
研究開始時の研究の概要

Students from third through sixth grades will be observed longitudinally using tests of phoneme awareness and sound-letter recognition. Tests and activities are designed to use the Chromebook tablets used in Japanese public schools. Web-based tests, activities, and surveys will deliver content and tests to schools with minimal disruption to the teaching curriculum, and allow maximum flexibility for classroom implementation.

URL: 

公開日: 2023-04-18   更新日: 2024-08-08  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi