研究課題/領域番号 |
23K25344
|
補助金の研究課題番号 |
23H00647 (2023)
|
研究種目 |
基盤研究(B)
|
配分区分 | 基金 (2024) 補助金 (2023) |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
|
研究機関 | 早稲田大学 |
研究代表者 |
オオガボールドウィン クィント 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 教授 (20536304)
|
研究分担者 |
中尾 かおり 西南学院大学, 人間科学部, 准教授 (80846494)
|
研究期間 (年度) |
2023-04-01 – 2027-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
|
配分額 *注記 |
16,380千円 (直接経費: 12,600千円、間接経費: 3,780千円)
2026年度: 3,770千円 (直接経費: 2,900千円、間接経費: 870千円)
2025年度: 3,900千円 (直接経費: 3,000千円、間接経費: 900千円)
2024年度: 4,030千円 (直接経費: 3,100千円、間接経費: 930千円)
2023年度: 4,680千円 (直接経費: 3,600千円、間接経費: 1,080千円)
|
キーワード | Primary education / English education / Digital assessment / Phonemic awareness / Phonics learning / CALL / Motivation / Elementary school / Longitudinal measurement |
研究開始時の研究の概要 |
Students from third through sixth grades will be observed longitudinally using tests of phoneme awareness and sound-letter recognition. Tests and activities are designed to use the Chromebook tablets used in Japanese public schools. Web-based tests, activities, and surveys will deliver content and tests to schools with minimal disruption to the teaching curriculum, and allow maximum flexibility for classroom implementation.
|