研究課題/領域番号 |
23K25636
|
補助金の研究課題番号 |
23H00939 (2023)
|
研究種目 |
基盤研究(B)
|
配分区分 | 基金 (2024) 補助金 (2023) |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分09020:教育社会学関連
|
研究機関 | 京都大学 |
研究代表者 |
|
研究分担者 |
林 安希子 慶應義塾大学, 商学部(日吉), 准教授 (50789716)
EDWARDS DONALD 早稲田大学, 高等研究所, 准教授(任期付) (70962067)
|
研究期間 (年度) |
2023-04-01 – 2028-03-31
|
研究課題ステータス |
採択後辞退 (2024年度)
|
配分額 *注記 |
16,640千円 (直接経費: 12,800千円、間接経費: 3,840千円)
2027年度: 3,770千円 (直接経費: 2,900千円、間接経費: 870千円)
2026年度: 2,470千円 (直接経費: 1,900千円、間接経費: 570千円)
2025年度: 3,250千円 (直接経費: 2,500千円、間接経費: 750千円)
2024年度: 2,600千円 (直接経費: 2,000千円、間接経費: 600千円)
2023年度: 4,550千円 (直接経費: 3,500千円、間接経費: 1,050千円)
|
キーワード | (well-) Being / interdependence / education / post-SDG 2030 agenda / east and southeast asia |
研究開始時の研究の概要 |
The Interdependent mode concept was developed in Japan and it remains unclear to what extent it applies to the great diversity of contexts around E/SEA. One hypothesis is that it is simply a Japan-specific construct, emerging from Japan’s unique philosophical, religious and socio-historical educational contexts (Matsumoto, 1999, Voronov&Singer, 2002). An alternative, original hypothesis is that ‘underneath’ or ‘behind’ the diversity of contexts in E/SEA there exists a common approach, one captured by the Interdependent theorization put forth first by Japanese researchers.
|