研究課題/領域番号 |
23K25713
|
研究種目 |
基盤研究(B)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分09070:教育工学関連
|
研究機関 | 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所 |
研究代表者 |
Jonghwi Park 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所, サステイナビリティ高等研究, 研究員 (30900047)
|
研究分担者 |
Khajuria Anupam 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所, サステイナビリティ高等研究, 研究員 (80997560)
山口 しのぶ 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所, サステイナビリティ高等研究, Director (40345369)
杉村 美紀 上智大学, 総合人間科学部, 教授 (60365674)
高田 潤一 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 教授 (90222083)
|
研究期間 (年度) |
2024-04-01 – 2026-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
|
配分額 *注記 |
12,740千円 (直接経費: 9,800千円、間接経費: 2,940千円)
2025年度: 8,450千円 (直接経費: 6,500千円、間接経費: 1,950千円)
2024年度: 4,290千円 (直接経費: 3,300千円、間接経費: 990千円)
|
キーワード | ESD / SDGs / Action-oriented learning / Pedagogy / Community learning |
研究開始時の研究の概要 |
This research aims to promote innovative pedagogies for education for sustainable development (ESD) in order to foster pro-sustainability actions among community learners. Leveraging UNU's global network of RCEs with 190 member centers, it consists of two components: 1) the development of a repository of exemplary action-oriented pedagogies, and 2) the implementation of regional trainings for ESD educators of RCEs and beyond. The research seeks to translate global SDGs into local actions through evidence-based action-oriented pedagogiesfor ESD.
|