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How Does Pre-Entry Communication Impact Competition and Welfare

研究課題

研究課題/領域番号 24K00249
研究種目

基盤研究(B)

配分区分基金
応募区分一般
審査区分 小区分07040:経済政策関連
研究機関東京大学

研究代表者

川合 慶  東京大学, 大学院経済学研究科(経済学部), 教授 (90990656)

研究期間 (年度) 2024-04-01 – 2027-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
14,430千円 (直接経費: 11,100千円、間接経費: 3,330千円)
2026年度: 4,680千円 (直接経費: 3,600千円、間接経費: 1,080千円)
2025年度: 4,680千円 (直接経費: 3,600千円、間接経費: 1,080千円)
2024年度: 5,070千円 (直接経費: 3,900千円、間接経費: 1,170千円)
キーワードMarket Entry / Preemption / Signaling Game
研究開始時の研究の概要

We plan to build a model that captures the strategic incentives of the firms when deterring competitor entry and understand the mechanics of the model by simulating the model. We are especially interested in actions firms can take to signal its entry thereby deterring other firms from entering the market.

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公開日: 2024-04-11   更新日: 2024-06-24  

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