研究課題/領域番号 |
24K00293
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研究種目 |
基盤研究(B)
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配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分07080:経営学関連
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研究機関 | 名古屋商科大学 |
研究代表者 |
Hui Tak・Yin 名古屋商科大学, 経営学部, 准教授 (40895299)
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研究分担者 |
Wong H.M.Louie 名古屋商科大学, 商学部, 教授 (10894082)
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研究期間 (年度) |
2024-04-01 – 2027-03-31
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研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
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配分額 *注記 |
18,070千円 (直接経費: 13,900千円、間接経費: 4,170千円)
2026年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
2025年度: 10,010千円 (直接経費: 7,700千円、間接経費: 2,310千円)
2024年度: 6,760千円 (直接経費: 5,200千円、間接経費: 1,560千円)
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キーワード | Artificial intelligence / anthropomorphism / AI as teammate / Team-member exchange / Role Theory |
研究開始時の研究の概要 |
Through a combination of experiments (Study 1) and field surveys (Study 2) conducted in Japan (and/or Hong Kong), this research delves into the impact of anthropomorphism on diverse facets of AI perception. These facets include interpersonal communication satisfaction, trust, perceived capability, acceptance, and perceived in-role performance of AI teammates. Additionally, we explore the mediating role of team-member exchange between humans and AI agents and the moderating role of openness to experience in the relationship between AI anthropomorphism and the perception of AI as a teammate.
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