研究課題/領域番号 |
24K04023
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
|
研究機関 | 岩手大学 |
研究代表者 |
Hall James 岩手大学, 教育学部, 教授 (80361038)
|
研究期間 (年度) |
2024-04-01 – 2027-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
|
配分額 *注記 |
3,640千円 (直接経費: 2,800千円、間接経費: 840千円)
2026年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
2025年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2024年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
|
キーワード | ePortolios / Praxis / Teacher Development / Reflective Practice / Phenomenology |
研究開始時の研究の概要 |
This research aims to develop a novel type of ePortfolio: Theory Building ePortfolios. Over two-years, student teachers write about pedagogical concepts they learned and experienced. The ePortfolio system will help student teachers incorporate these pedagogical concepts into their instruction.
|