研究課題/領域番号 |
24K04061
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
|
研究機関 | 上智大学 |
研究代表者 |
|
研究期間 (年度) |
2024-04-01 – 2029-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
|
配分額 *注記 |
4,290千円 (直接経費: 3,300千円、間接経費: 990千円)
2028年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2027年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2026年度: 520千円 (直接経費: 400千円、間接経費: 120千円)
2025年度: 650千円 (直接経費: 500千円、間接経費: 150千円)
2024年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
|
キーワード | Authenticity / intuition / Motivation / Language learning |
研究開始時の研究の概要 |
This inquiry will use practitioner research, autoethnographic observations and interviews with other practitioners to elucidate the complex nature of authenticity, focusing on how intuition and social dynamics play a role in teacher's practice and in-the-moment classroom decisions and beliefs about best educational practices in the Japanese English language classroom.
|