• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

The Intuitive Social Dynamics of Authentic Language Teaching

研究課題

研究課題/領域番号 24K04061
研究種目

基盤研究(C)

配分区分基金
応募区分一般
審査区分 小区分02100:外国語教育関連
研究機関上智大学

研究代表者

PINNER Richard  上智大学, 文学部, 准教授 (50742920)

研究期間 (年度) 2024-04-01 – 2029-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
4,290千円 (直接経費: 3,300千円、間接経費: 990千円)
2028年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2027年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2026年度: 520千円 (直接経費: 400千円、間接経費: 120千円)
2025年度: 650千円 (直接経費: 500千円、間接経費: 150千円)
2024年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
キーワードAuthenticity / intuition / Motivation / Language learning
研究開始時の研究の概要

This inquiry will use practitioner research, autoethnographic observations and interviews with other practitioners to elucidate the complex nature of authenticity, focusing on how intuition and social dynamics play a role in teacher's practice and in-the-moment classroom decisions and beliefs about best educational practices in the Japanese English language classroom.

URL: 

公開日: 2024-04-05   更新日: 2024-06-24  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi