研究課題/領域番号 |
24K04095
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研究種目 |
基盤研究(C)
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配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
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研究機関 | 近畿大学 |
研究代表者 |
スワイヤー ロバート 近畿大学, 文芸学部, 講師 (80783464)
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研究分担者 |
Peterson Mark 京都大学, 人間・環境学研究科, 准教授 (90361732)
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研究期間 (年度) |
2024-04-01 – 2027-03-31
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研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
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配分額 *注記 |
4,420千円 (直接経費: 3,400千円、間接経費: 1,020千円)
2026年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
2025年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
2024年度: 1,820千円 (直接経費: 1,400千円、間接経費: 420千円)
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キーワード | Learner interaction / CALL / Digital games |
研究開始時の研究の概要 |
This project investigates the use of online role playing games for second language learning. Language education researchers have noticed that digital games can be surprisingly effective at engaging students and encouraging the types of natural communication that lead to skills development in second languages. In particular, this research investigates how these types of games can work with Japanese university students.
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