研究課題/領域番号 |
24K04103
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研究種目 |
基盤研究(C)
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配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
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研究機関 | 富山大学 |
研究代表者 |
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研究分担者 |
MULLER THERON 富山大学, 学術研究部教養教育学系, 准教授 (10726277)
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研究期間 (年度) |
2024-04-01 – 2027-03-31
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研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
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配分額 *注記 |
4,680千円 (直接経費: 3,600千円、間接経費: 1,080千円)
2026年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
2025年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
2024年度: 1,820千円 (直接経費: 1,400千円、間接経費: 420千円)
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キーワード | Auto-Peer / L2 writing education / Feedback literacy / Generative AI / AI ethics |
研究開始時の研究の概要 |
This project explores adapting Auto-Peer, an automated writing evaluation tool, for Japanese EFL classrooms. It aims to tailor the tool and develop an AI prompt engineering feature to ethically integrate generative AI like ChatGPT. The research will inform the development of a writing textbook and improve Auto-Peer's functionality for the Japanese EFL context.
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