• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Feedback Literacy and AI Ethics: Leveraging Auto-Peer for Productive Interaction with Generative AI Tools in L2 Writing Education in Japan

研究課題

研究課題/領域番号 24K04103
研究種目

基盤研究(C)

配分区分基金
応募区分一般
審査区分 小区分02100:外国語教育関連
研究機関富山大学

研究代表者

タランディス・ジュニア ジェラルド  富山大学, 学術研究部教養教育学系, 教授 (00600892)

研究分担者 MULLER THERON  富山大学, 学術研究部教養教育学系, 准教授 (10726277)
研究期間 (年度) 2024-04-01 – 2027-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
4,680千円 (直接経費: 3,600千円、間接経費: 1,080千円)
2026年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
2025年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
2024年度: 1,820千円 (直接経費: 1,400千円、間接経費: 420千円)
キーワードAuto-Peer / L2 writing education / Feedback literacy / Generative AI / AI ethics
研究開始時の研究の概要

This project explores adapting Auto-Peer, an automated writing evaluation tool, for Japanese EFL classrooms. It aims to tailor the tool and develop an AI prompt engineering feature to ethically integrate generative AI like ChatGPT. The research will inform the development of a writing textbook and improve Auto-Peer's functionality for the Japanese EFL context.

URL: 

公開日: 2024-04-05   更新日: 2024-06-24  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi