研究課題/領域番号 |
24K05604
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分09010:教育学関連
|
研究機関 | 九州大学 |
研究代表者 |
Edward Vickers 九州大学, 人間環境学研究院, 教授 (50631751)
|
研究期間 (年度) |
2024-04-01 – 2028-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
|
配分額 *注記 |
4,420千円 (直接経費: 3,400千円、間接経費: 1,020千円)
2027年度: 520千円 (直接経費: 400千円、間接経費: 120千円)
2026年度: 1,690千円 (直接経費: 1,300千円、間接経費: 390千円)
2025年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
2024年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
|
キーワード | Hong Kong / Education / Politics / China / History |
研究開始時の研究の概要 |
This project analyses the use of education and public history to re-educate Hong Kong residents as patriotic Chinese citizens, examining how curricula and heritage sites narrate local and national history and identity and how far researchers and educators can critique official narratives.
|