研究課題/領域番号 |
24K06129
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分09050:高等教育学関連
|
研究機関 | 岡山大学 |
研究代表者 |
MAHMOOD SABINA 岡山大学, 教育推進機構, 准教授 (60847903)
|
研究分担者 |
桑原 敏典 岡山大学, 教育学域, 教授 (70294395)
|
研究期間 (年度) |
2024-04-01 – 2027-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
|
配分額 *注記 |
3,640千円 (直接経費: 2,800千円、間接経費: 840千円)
2026年度: 650千円 (直接経費: 500千円、間接経費: 150千円)
2025年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
2024年度: 1,690千円 (直接経費: 1,300千円、間接経費: 390千円)
|
キーワード | Reflective assessment / University Teachers / Teaching Techniques / International Education / Student Centered |
研究開始時の研究の概要 |
Key Scientific Question: How can IB teaching practices re-train Japanese University teachers to create more engaging, motivating and student-centered lessons? Purpose: To assist Japanese University teachers with how undergraduate students at Japanese Universities can train themselves to acquire 21st. Century skills are necessary for balancing academia, social, emotional, and ethical aspects of real-life challenges in the present digital era.
|