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Optimizing Intelligent Vehicular Routing with Edge Computing through Multi-Agent Reinforcement Learning

研究課題

研究課題/領域番号 24K14913
研究種目

基盤研究(C)

配分区分基金
応募区分一般
審査区分 小区分60060:情報ネットワーク関連
研究機関豊橋技術科学大学

研究代表者

SHAO XUN  豊橋技術科学大学, 工学(系)研究科(研究院), 准教授 (80774588)

研究期間 (年度) 2024-04-01 – 2027-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
4,550千円 (直接経費: 3,500千円、間接経費: 1,050千円)
2026年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2025年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2024年度: 2,210千円 (直接経費: 1,700千円、間接経費: 510千円)
キーワードVehicular network / Edge computing / Cloud computing / Multi-agent algorithm / Reinforcement learning
研究開始時の研究の概要

EIRP adopts a cloud-edge-end model, utilizing RSUs for dynamic vehicular packet routing. It enhances route reusability and employs multi-agent reinforcement learning to improve packet delivery rates and minimize communication delays, advancing smart transportation systems.

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公開日: 2024-04-05   更新日: 2024-06-24  

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