研究課題/領域番号 |
24K15484
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分80010:地域研究関連
|
研究機関 | 京都大学 |
研究代表者 |
デスーザ ローハン 京都大学, アジア・アフリカ地域研究研究科, 教授 (60767903)
|
研究期間 (年度) |
2024-04-01 – 2027-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
|
配分額 *注記 |
4,550千円 (直接経費: 3,500千円、間接経費: 1,050千円)
2026年度: 2,080千円 (直接経費: 1,600千円、間接経費: 480千円)
2025年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
2024年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
|
キーワード | Railways / Country-boats / Rivers / colonialism / Bengal-Delta |
研究開始時の研究の概要 |
The purpose of this study is to recover new historical sources and reinterpret existing primary material in order to counter the existing claims about the history of transport in 19th century colonial Bengal. In particular, how the introduction of the railways was aimed at challenging canal navigation interests and country boats. Such a study becomes particularly salient given that the Indian parliament just recently passed The National Waterways Act of 2016, which aims to restore river in-land navigation in India.
|