研究課題/領域番号 |
24K15533
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分80020:観光学関連
|
研究機関 | 小樽商科大学 |
研究代表者 |
王 力勇 小樽商科大学, 商学部, 准教授 (70772466)
|
研究分担者 |
Praet Carolus 小樽商科大学, 商学部, 教授 (40292081)
|
研究期間 (年度) |
2024-04-01 – 2027-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
|
配分額 *注記 |
4,550千円 (直接経費: 3,500千円、間接経費: 1,050千円)
2026年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2025年度: 1,560千円 (直接経費: 1,200千円、間接経費: 360千円)
2024年度: 1,820千円 (直接経費: 1,400千円、間接経費: 420千円)
|
キーワード | Smart tourism / Tourist experience / Tourist interaction / Experience co-creation / Smart technology |
研究開始時の研究の概要 |
1) We plan to conduct a systematic literature review on STE to propose a comprehensive conceptual framework. 2) Based on the framework, we plan to take a qualitative approach and examine the factors influencing STE through semi-structured, in-depth interviews. We will analyze the qualitative data via NVivo. 3) Based on the qualitative results, we plan to conduct a questionnaire survey to examine further how how smartness influences STE and tourist interaction and co-creation from the perspective of tourists. 4) We plan to publish research findings at academic conferences and journals.
|